KCJKPF22 Francouzština 2 - část 2.

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2013
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ludmila Fajkusová (cvičící)
Garance
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
Student si může zapsat část 2., má-li splněnu část 1., případně studuje-li současně části 1. a 2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - A 1.2 začátečníci V návaznosti na 1. část se rozšiřují a upevňují jazykové struktury a dovednosti . Důraz je kladen na rozvíjení jazykových znalostí a dovedností - čtení, psaní, poslech, mluvení. V závěru semestru je pozornost věnována reáliím.
Osnova
  • 1. I. Que voulez-vous?
    2. II. Que voulez-vous?
    3. I.Qu´est-ce qu´ils font?
    4. Emplois du temps.
    5. Vie pratique.
    6. De quoi avez-vous besoin?
    7. Savez-vous manger?
    8. Ca se passe comment?
    9. I.La cuisine française
    10. II. La cuisine française
    11. Ici, radio Côte d´Azur!
    12. Autour d´un film
    13. La Suisse, La Belgique

    1. I. Que voulez-vous?
    Ordres, interdictions. Grammaire: aller (présent), příp.. de lieu, Pourquoi , Parce que?
    2. II. Que voulez-vous?
    Conseils, possibilité, volonté, offre d´aide. Grammaire: pouvoir/vouloir au présent, imperativ, il (ne) faut (pas)
    3. I.Qu´est-ce qu´ils font?
    Action en cours et actions habituelles. Grammaire: pron. compl.objet
    4. Emplois du temps.
    L´ emploi des jeunes, rapports entre coll?gues. Grammaire: emplois du prés. , faire (prés.), prép. de temps
    5. Vie pratique.
    Vie quotidienne, l´heure dans le monde, les loisirs des jeunes. Grammaire: verbes réfléchis, déj?, pas encore

    6. De quoi avez-vous besoin?
    Expressions des besoins, go?t. Grammaire: quantificateurs, partitifs: en = de + n, si+ présent, aller + infinitif
    7. Savez-vous manger?
    Notion de quantité, probabilité, expression des intentions. Phonétique: le "e" caduc
    8. Ca se passe comment?
    Rapporter, décrire des événements actueles, faire des commentaires. Grammaire: y = ? + lieu, prép. de temps: dans, depuis, pendant combien de temps.
    9. I.La cuisine française
    Exprimer la quantité, indiquer la marche ? suivre, exprimer le temps. Grammaire: inversion sujet/verbe, qui est-ce qui/que, qu´est-ce qui/ que
    10. II. La cuisine française
    Modes de vie, habitudes alimentaires anciennes, nouvelles habitudes. Phonétique: lettres
    muettes, lever, l?ve
    11. Ici, radio Côte d´Azur!
    Une réception dans le cadre du Festival de Cannes. Phonétique: liaison et enchaînements
    12. Autour d´un film.
    Les opinions sur un film. Grammaire : passé composé . les semi-voyelles: j, w, y, les
    voyelles centrales.
    13. La Suisse, La Belgique
    Fiche officielle, géographie, population, langue, économie, division administrative,
    historie


Literatura
    povinná literatura
  • ČEPČÁNYOVÁ, J. Reálie frankofonních zemí. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 80-85784-27-0. info
  • CAPELLE, G. Espaces 1. Paris: Hachette, 1990. ISBN 2-01-015320-0. info
Výukové metody
Seminární výuka
Metody hodnocení
Zápočet
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či
ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň
60 bodů. V případě účasti na studijní cestě do Francie bude uznán jeden průběžný test, a to po předložení předem zadaných úkolů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.
Student si může zapsat část 2., má-li splněnu část 1., případně studuje-li současně části 1. a 2.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, léto 2014.