LOGPDIP Distribuční politika

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2013
Rozsah
2/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Petr Vlček (přednášející)
Ing. Petr Vlček (cvičící)
Garance
doc. Ing. Xenie Łukoszová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
Předmět je podmíněn absolvováním předmětů Logistika a Marketing.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Vysvětlit význam řízení dodávkového řetězce a distribučních kanálů z pohledu marketingové strategie. Seznámení posluchačů s koncepcí řízení dodávkového řetězce a typy distribučních kanálů, vysvětlit faktory, které ovlivňují návrh distribučního kanálu, jeho realizace a výsledky, vysvětlit použití logistických nákladových vazeb při řízení distribučního kanálu, celkově vyjasnit roli logistiky v řízení dodávkového řetězce. Vysvětlit, jak může efektivní logistická organizace ovlivnit celkovou efektivitu výkonnost podniku. Popsat různé logistické organizační struktury, prozkoumat faktory, které ovlivňují efektivitu logistické organizace a identifikovat atributy pro měření organizační efektivnosti.
Osnova
  • 1. Základní východiska a pojmy v oblasti distribuce
    2. Význam distribučních kanálů
    3. Struktura distribučního kanálu
    4. Toky v distribučních kanálech
    5. Návrh distribučního kanálu
    6. Podmínky návrhu distribučního kanálu
    7. Měření výkonu distribučního kanálu
    8. Procesy integrovaného řízení dodávkových řetězců
    9. Reengineering procesů v dodávkovém řetězci
    10. Implementace integrovaného řízení dodávkového řetězce
    11. Význam efektivní organizace logistiky
    12. Typy logistických organizačních struktur
    13. Rozhodovací strategie při organizaci logistiky
Literatura
    povinná literatura
  • MICIETA B., BARCIK R. Distribučná logistika. EDIS Žilina, 2005. ISBN 80-8070-432-5. info
  • BARCIK, R. Logistyka dystrybucji. ATH Bieldko-Biala, 2005. ISBN 83-89086-67-0. info
  • NĚMEC, F. Logistické procesy. Karviná: OPF SU, 2001. ISBN 80-7248-128-2. info
  • LAMBERT, D., M., STOCK, J., R., ELLRAM, L., M. Fundamentals of Logistics Management. Irwin/McGraw-Hill, 1998. ISBN 0-256-14117-7. info
    doporučená literatura
  • PERNICA, P. Logistický management. Praha: Radix, 1998. ISBN 80-86031-13-6. info
  • ROSENAU, M., D. Successful Project Management. New York: John Wiley & Sons, 1998. ISBN 0-471-29304-0. info
  • , H., LUKOSZOVÁ, X., OSTROŽNÁ, J., STEINOVÁ, M. Základy marketingu II - marketingový mix 1. vyd. Ostrava: DTP Desing, 1998. ISBN 80-7078-289-7. info
  • NĚMEC F. Logistika. Karviná: OPF SU, 1995. ISBN 80-85879-24-7. info
  • SHULTE, CH. Logistika. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85-605-87-2. info
Výukové metody
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Metody hodnocení
Zápočet
Informace učitele
průběžný test, zpracování a obhajoba seminární práce, návštěva vybraného podnik v rámci jiné zátěže, písemná forma zápočtu
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, léto 2014.