MAREMOB Marketing of Municipalities

School of Business Administration in Karvina
Winter 2013
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Jan Urbánek (lecturer)
Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Miroslava Vaštíková
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Prerequisites (in Czech)
MAREMAR Marketing || PEMEMAR Marketing
Předpokladem je absolvování předmětu Marketing.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Cílem předmětu je vysvětlit možnosti využití marketingu ve veřejné správě. Kurz objasňuje marketingové prostředí měst a obcí a vymezuje základní nástroje marketingové analýzy.Vysvětluje používání marketingového mixu, uvádí postupy a metody vytváření strategie municipalit a jejich komunikaci se spotřebiteli produktu municipality.
Syllabus (in Czech)

  • 1. Vývoj a aplikace marketingové koncepce měst a obcí
    2. Poznání marketingového prostředí obce
    3. Hledání pozice obce a segmentace zákazníků.
    4. Marketingový mix obce
    5. Produkt obce
    6. Cena a distribuce
    7. Komunikační mix
    8. Lidé
    9. Materiální prostředí
    10. Procesy a partnerství
    11. Marketingová strategie obce
    12. Podnikatelská kultura obce
    13. Praktické zkušenosti s marketingem obce
Literature
    required literature
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Distanční studijní opora. Karviná: SU OPF Karviná, 2006. ISBN 80-7248-386-2. info
  • JANEČKOVÁ, L.- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
  • JANEČKOVÁ, L.- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8. info
    recommended literature
  • REKTOŘÍK, J., ŠELEŠOVSKÝ, J. a kol. Jak řídit kraj, město, obec. Strategie komunikace řízení. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2957-9. info
  • SMITH,H. City marketing. Oxford: Univerzity Press, 1993. info
  • WELSH, K. Marketing in Local Government. Essex.: Longman House Harlow, 1989. info
Teaching methods
One-to-One tutorial
Skills demonstration
Students' self-study
Assessment methods
Written exam
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 3 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Winter 2008, Winter 2009, Winter 2010, Winter 2011, Winter 2012.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2013/MAREMOB