OPF:MARPMOBA Marketing of Municipalities - Informace o předmětu
MARPMOBA Marketing of Municipalities
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2013
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Jan Urbánek (přednášející)
Ing. Jan Urbánek (cvičící) - Garance
- Ing. Miroslava Vaštíková
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- The subject takes up the subject Marketing.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Bankovnictví (program OPF, B_HOSPOL)
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN)
- Hotelnictví (program OPF, B6503GAHOT)
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Řízení logistiky (program OPF, B_EKOMAN)
- Účetnictví a daně (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Object of the course is explication of possibilities of use of marketing for public administration needs. The course clarifies marketing environment of municipalities and determine main tools of marketing analyzes. Explains use of specific marketing mix, mentions processes and methods of a strategy making of municipalities and their communication with municipality´s products end-users.
- Osnova
- 1. Development and application of marketing conception of municipalities
2. Understanding of marketing environment of municipalities
3. Municipality position search and end-user segmentation
4. Marketing mix of municipality
5. Municipality´s product
6. Price and distribution
7. Communication mix
8. People
9. Material environment
10. Processes and partnership
11. Municipality´s marketing strategy
12. Business culture of municipality
13. Exam within the course
- 1. Development and application of marketing conception of municipalities
- Literatura
- povinná literatura
- CUADRADO-ROURA, J., R. Regional Policy, Economic Growth and Konvergence. Alcala de Henares: University of Alcala, 2009. ISBN 978-3-642-02177-0. info
- PITCHFORD, M., HENDERSON, P. Making Spaces for Community Development. Bristol: Univerzity of Bristol, 2008. ISBN 978-3-642-02177-0. info
- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Distanční studijní opora. Karviná: SU OPF, 2006. ISBN 80-7248-386-2. info
- ANDREASEN, A.R., KOTLER, P. Strategic Marketing for Nonprofit Organizations. New York: Prenttice Hall, 2003. ISBN 0-13-041977-X. info
- JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
- JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8. info
- doporučená literatura
- REKTOŘÍK, J., ŠELEŠOVSKÝ, J. a kol. Jak řídit kraj, město, obec. Strategie komunikace řízení. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2957-9. info
- Výukové metody
- Demonstrace dovedností
Seminární výuka - Metody hodnocení
- Písemná zkouška
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- 1x project, 70% implication in seminar, 1x written exam test
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2013/MARPMOBA