OPF:CVAPN22 Němčina 2 - část 2. - Informace o předmětu
CVAPN22 Němčina 2 - část 2.
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marta Banková (cvičící)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michaela Kryšpínová (cvičící)
MVDr. Jana Kubánková (cvičící)
Mgr. Blanka Mikolajková (cvičící) - Garance
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. - Předpoklady
- Student si může zapsat část 2., má-li splněnu část 1., případně studuje-li současně části 1. a 2.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Evropská integrace (program OPF, B_HOSPOL)
- Hotelnictví (program OPF, B6503GAHOT)
- Cíle předmětu
- Úroveň - A 2.2 mírně pokročilí Předmět směřuje k osvojení znalostí a dovedností dostatečných k řešení základních situací ve sféře obecného a/nebo profesního jazyka. Předmět formuje cizojazyčné návyky posluchačů tak, že po jeho absolvování budou schopni porozumět běžným obratům společenského styku a umět je aplikovat, dorozumět se v případě, že mluvčí hovoří zřetelně a pomalu, reagovat v běžných každodenních situacích. V popředí učebního procesu stojí kompetence k profesnímu jednání získáním odborných znalostí a sociálních kompetencí na příkladech z oblasti turismu. Součástí předmětu je nácvik strategií v oblasti lexikálně-gramatické, porozumění čtenému textu, psaní, poslechu s porozuměním a mluveného projevu s důrazem na interkulturní kompetenci.
- Osnova
- 1. Touristikmessen
2. Touristikbörsen
3. Messeplätze in Europa und Deutschland
4. Einladung zur Messe
5. Gespräche auf der Messe
6. Tourismus und Weinbau
7. Anbaugebiete und Weinstraßen in Deutschland
8. Weinbaugebiete in Europa
9. Güteklassen und Rebsorten, die Sprache des Etiketts
10. Bewerbung
11. Anforderungen an junge Mitarbeiter in der Tourismusbranche
12. Selbsteinschätzung
13. Vorstellungsgespräch
1. Touristikmessen
Erwartungen ausdrücken, Einladung schreiben, Hinweise geben, Modalverben, Passiv mit Modalverben
2. Touristikbörsen
Assoziogramme, Logos, Landkarten, Inernetadressen, Info-Texte, Einladungen, Messeanzeigen, Messepläne, Kausalsätze
3. Messeplätze in Europa und Deutschland
Auszug aus Informationsbroschüre, Prospekttext, Auszug aus einer Messemappe, Angebote, Konditionalsätze
4. Einladung zur Mense
Einladung schreiben, Hinweise geben, Infinitivsätze, Temporalsätze
5. Gespräche auf der Messe
Sich erkundigen, sich orientieren, Wegbeschreiben, anpreisen, Unterlagen und Prospekte einholen,
Fragetechniken
6. Tourismus und Weinbau
Zeitungsartikel, beschreiben, erläutern, argumentieren, temporale Präpositionen, Préteritum
7. Anbaugebiete und Weinstraßen in Deutschland
Karte, Tabelle, Bildbeschreibung, Informationen entnehmen, Passiv Präsens und Präteritum, Adjektive
8. Weinbaugebiete in Europa
Gebiete, Sorten, Fläche, geografische Eigennamen, Adjektive zur Beschreibung von Alter und Geschmack, Trinkgefäße
9. Güteklassen und Rebsorten, die Sprache des Etiketts
Weine entdecken und empfehlen, das Etikett - die Geburtsurkunde des Weines, Daten und Fakten, Adjektivkomposita, Komparativ
10. Bewerbung
Bewerbungsschritte, Bewerbungsbrief, Lebenslauf, Verkürzungen, Kondensationen, Modalverben
11. Anforderungen an junge Mitarbeiter in der Tourismusbranche
Anforderungen und Erwartungen ausdrücken, Angebote machen, bewerten, erfragen und nachfragen
12. Selbsteinschätzung
sich präsentieren, Substantive und Adjektive der Selbsteinschätzung, Partikul der Höflichkeit
13. Vorstellungsgespräch
sich bewerben, sich präsentieren, seine Erfahrungen, Kenntnisse und Hobbys beschreiben, Adverbien, Fragewörter
- 1. Touristikmessen
- Literatura
- povinná literatura
- BARBERIS, P. BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Korrespondenz. Ismaning: Max Heuber Verlag, 2005. ISBN 3 19 001647 X. info
- ŠIMONOVSKÁ, E. Fachdeutsch für Fortgeschrittene. Praha: Vysoká škola hotelová, 2004. ISBN 80 86578 25 9. info
- BERGELOVÁ, E. Jazyková obchodní průprava - Deutsch im Berufsleben. Plzeň: Fraus, 2004. info
- LÉVY-HILLERICH, D. Kommunikation im Tourismus. Plzeň: Fraus, 2004. ISBN 80-7238-298-5. info
- BERGLOVÁ, E. a kol. Moderní gramatika němčiny. Plzeň: Fraus, 2002. ISBN 80-7238-144-X. info
- DUSILOVÁ, D. a kol. Sprechen Sie Deutsch? Ismaning: Polyglot, 2000. ISBN 80-86195-09-0. info
- Výukové metody
- Seminární výuka
- Metody hodnocení
- Zápočet
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či
ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň
60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.
Student si může zapsat část 2., má-li splněnu část 1., případně studuje-li současně části 1. a 2.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2014/CVAPN22