KCJKBAAJ3 Professional English 3

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2014
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Zuzana Glacová (cvičící)
Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Martina Chylková (cvičící)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
Student si může zapsat část 3., má-li splněny části 1. a 2., případně studuje-li současně části 2. a 3.
Studentovi, který získá certifikát z cizího jazyka s mezinárodní platností, bude na požádání uznána příslušná část dle dosažené úrovně jazyka.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování předmětu úspěšný student dosáhne úrovně 2. stupně B1 (SERR). Předmět je zaměřen především na rozvoj a nácvik samostatného mluveného projevu a poslechových dovedností. Nácvik probíhá formou diskusí, hraní rolí, zpracovávání případových studií a prezentací. V rámci receptivních dovedností, poslechu a čtení, je rozvíjeno rychlé seznámení s textem, obecné porozumění a vyhledávání podrobných informací. Pozornost je rovněž věnována systematickému rozvoji odborného lexika, porozumění a studiu kolokací a odborných frází. Kromě obvyklých jazykových dovedností si student prohloubí dovednosti vyhledávat tematicky zaměřené informace na Internetu. Dále si rozšíří schopnost samostatné práce s interaktivními studijními materiály (DVD-ROM - mj. audio a video nahrávky).
Osnova
  • 1. Corporate culture 1
    2. Corporate culture 2
    3. Corporate culture 3
    4. Corporate culture 4
    5. Customer support 1
    6. Customer support 2
    7. Customer support 3
    8. Customer support 4
    9. Careers 1
    10. Careers 2
    11. Careers 3
    12. Careers 4
    13. Summary and revision

    1. Corporate Culture
    Work culture and placements, Scan reading, Discussion, Listening for gist, Work organization and responsibility, Listening for detail, Discussion and presentation.
    2. Corporate Culture
    Past tenses and advice structures. Listening for detail, Giving advice, Meeting, One-to-one, discussion, Listening for detail.
    3. Corporate Culture
    A placement report, Skim reading, Reading for detail, Writing.
    4. Corporate Culture
    Case study. Counseling, Counseling language, Roleplay.
    5. Customer support
    Call centres, Reading and summarizing, Predicting and listening, Customer service and telephoning, Adjectives, Describing problems, Collocations.
    6. Customer support
    Asking questions and giving instructions, Listening, Making request, Giving instructions.
    Dealing with problems by telephone, Listening, Improving a conversation, Handling problems.
    7. Customer support
    Formal and informal correspondence, Skim reading, Reading for detail.
    8. Customer support
    Case study - Cybertartan Software, Reading and listening.

    9. Careers
    Career choices, Listening for detail, Scan reading, Careers, personal skills and qualities, Vocabulary, Collocations.
    10. Careers
    Present tenses, Listening, Discussion, Job interviews, Speaking, Roleplay.
    11. Careers
    A CV, Skim reading, Reading for detail, Writing a CV.
    12. Careers
    Case study - Gap years and career breaks, Reading and discussion, Writing and roleplay.
    13. Summary and revision
    Summarising the topics, grammar structures and lexis, revision exercises.
Literatura
    povinná literatura
  • ALLISON, J, EMMERSON, P. The Business Intermediate. Student's Book. Oxford: Macmillan Education, 2007. ISBN 978-1-4050-8185-6. info
    doporučená literatura
  • VINCE, M. New Intermediate Language Practice with Key. Oxford, 2007. ISBN 9781405007689. info
  • MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge, 2006. ISBN 0521537622. info
Výukové metody
Seminární výuka
Metody hodnocení
Kombinovaná zkouška
Demonstrace dovedností při cvičení
Písemný zápočtový test (na principu WRITING)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě:
1/ 1 průběžného ústního testu,
2/ 1 písemného průběžného testu,
3/ 1 semestrální práce,
4/ závěrečného písemného testu.
Posluchači mají možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.

AktivityNáročnost [h]
Ostatní studijní zátěž4
Seminář26
Zápočet30
Celkem60
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, léto 2014, léto 2015.