PEMEKOR Marketingová korespondence

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2014
Rozsah
Přednáška 3 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Předpoklady
Předpokladem je absolvování předmětu Marketing.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu Marketingová korespondence je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
Osnova
  • 1. Písemný projev v marketingové komunikaci
    2. Základy normalizované úpravy písemností
    3. Struktura obchodního dopisu
    4. Písemnosti při obchodování
    5. Jak psát nabídkové dopisy
    6. Řešení problémů ve vztazích se zákazníky
    7. Tvorba reklamních textů - 1. část
    8. Tvorba reklamních textů - 2. část
    9. Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
    10. Korespondence na pracovním trhu
    11. Osobní dopisy
    12. Písemnosti právního charakteru
    13. Marketingová korespondence na Internetu
Literatura
    povinná literatura
  • HECZKOVÁ, M. Marketingová korespondence. Karviná SU OPF, 2007. info
  • FLEISCHMANNOVÁ, E., KULDOVÁ, O. Obchodní korespondence. Fortuna, 2005. ISBN 80-7168-718-9. info
  • BIRD, D. Jak psát obchodní dopisy s nabídkou. Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0373-0. info
  • KŘÍŽEK, Z., CRHA, Ivan. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0556-7. info
  • Český normalizační institut. ČSN 01 6910 Úprava písemností psaných strojem nebo zpracovaných textovými editory. český normalizační institut, 2002. info
    doporučená literatura
  • NASH, E. Direct marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-838-4. info
  • MAITLAND, I. Jak psát obchodní korespondenci. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-324-2. info
  • STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-957-8. info
  • KULDOVÁ, O. Normalizovaná úprava písemností - komentovaná norma s ukázkami. Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-656-5. info
Výukové metody
Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Zápočet
Informace učitele
seminární práce, zápočtový test
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018.