MARDKSMR Strategické marketingové řízení

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2015
Rozsah
0/0. 15 kr. Ukončení: dzk.
Garance
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Rozšířit znalosti v oblasti využívání marketingových metod a postupů v řízení firem. Dále rozvinout schopnosti samostatně vypracovávat tržní analýzy a na jejich základě vytvářet marketingové strategie.
Osnova
  • 1. Metodologie strategického marketingu
    2. Marketingová strategie a taktika ve společnosti
    3. Strategická východiska pro tvorbu marketingových programů
    4. Strategický základ marketingového řízení
    5. Prognostické scénáře a strategický informační systém
    6. Od scénářů ke strategiím
    7. Strategický marketingový proces - realizační etapa
    8. Strategický význam transformací v podnikové sféře
    1. Obsah marketingového řízení. Strategická marketingová analýza jako východisko marketingového plánu. Analytické metody. Analýza a měření trhu. Analýza subjektů trhu (zákazník, konkurence, maloobchod). Analýza ziskovosti a marketingové produktivity.
    2. Poslání společnosti, strategie společnosti a marketingové cíle. Marketingové strategie, jejich kvalifikace a vhodnost použití.
    3. Marketingové programy. Výrobkové programy. Cenové programy. Reklamní programy. Programy podpory prodeje. Prodejní a distribuční programy.
    4. Organizace marketingových činností. Marketingový plán, jeho implementace a kontrola. Marketingový audit. Marketingové modely.
    5. Marketingový informační systém. Predikce budoucího vývoje a scénáře vývoje. Metody plánování a prognózování. Kauzální analýza a monitorování signálních informací. Scénáře vývoje a rozhodování. Případové studie. Scénářová technika jako nástroj umožňující systematické zacházení s nejistotami v okolí firmy.
    6. Základní scénář - klíčová strategická rozhodnutí. Alternativní marketingové strategie a vyhodnocování strategií. Parciální přístupy k marketingovým strategiím. Integrované přístupy k marketingovým strategiím.
    7. Úkoly realizační etapy. Metodologický a metodický základ průběhu realizační etapy. Realizační aktivity a typické konflikty implementace. Marketingový kontroling. Vytvoření efektivní marketingové organizace.
    8. Transformace v makroprostředí a mikroprostředí. Strukturální změny. Teorie trendů, globální trendy, technologické a technické průlomy, globalizace a globalizační průvodní jevy. Interkulturní marketing. Nová paradigmata marketingu. Očekávání zákazníků, odběratelů, uživatelů. CRM jako součást strategického marketingového řízení.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2015/MARDKSMR