MARDKSMR Strategical Marketing Management

School of Business Administration in Karvina
Winter 2015
Extent and Intensity
0/0. 15 credit(s). Type of Completion: dzk.
Guaranteed by
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Prerequisites (in Czech)
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Rozšířit znalosti v oblasti využívání marketingových metod a postupů v řízení firem. Dále rozvinout schopnosti samostatně vypracovávat tržní analýzy a na jejich základě vytvářet marketingové strategie.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Metodologie strategického marketingu
    2. Marketingová strategie a taktika ve společnosti
    3. Strategická východiska pro tvorbu marketingových programů
    4. Strategický základ marketingového řízení
    5. Prognostické scénáře a strategický informační systém
    6. Od scénářů ke strategiím
    7. Strategický marketingový proces - realizační etapa
    8. Strategický význam transformací v podnikové sféře
    1. Obsah marketingového řízení. Strategická marketingová analýza jako východisko marketingového plánu. Analytické metody. Analýza a měření trhu. Analýza subjektů trhu (zákazník, konkurence, maloobchod). Analýza ziskovosti a marketingové produktivity.
    2. Poslání společnosti, strategie společnosti a marketingové cíle. Marketingové strategie, jejich kvalifikace a vhodnost použití.
    3. Marketingové programy. Výrobkové programy. Cenové programy. Reklamní programy. Programy podpory prodeje. Prodejní a distribuční programy.
    4. Organizace marketingových činností. Marketingový plán, jeho implementace a kontrola. Marketingový audit. Marketingové modely.
    5. Marketingový informační systém. Predikce budoucího vývoje a scénáře vývoje. Metody plánování a prognózování. Kauzální analýza a monitorování signálních informací. Scénáře vývoje a rozhodování. Případové studie. Scénářová technika jako nástroj umožňující systematické zacházení s nejistotami v okolí firmy.
    6. Základní scénář - klíčová strategická rozhodnutí. Alternativní marketingové strategie a vyhodnocování strategií. Parciální přístupy k marketingovým strategiím. Integrované přístupy k marketingovým strategiím.
    7. Úkoly realizační etapy. Metodologický a metodický základ průběhu realizační etapy. Realizační aktivity a typické konflikty implementace. Marketingový kontroling. Vytvoření efektivní marketingové organizace.
    8. Transformace v makroprostředí a mikroprostředí. Strukturální změny. Teorie trendů, globální trendy, technologické a technické průlomy, globalizace a globalizační průvodní jevy. Interkulturní marketing. Nová paradigmata marketingu. Očekávání zákazníků, odběratelů, uživatelů. CRM jako součást strategického marketingového řízení.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2012, Summer 2013, Winter 2013, Summer 2014.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2015/MARDKSMR