PEMNPIMA Intercultural Marketing

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2015
Rozsah
2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (přednášející)
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem tohoto předmětu je poskytnout ucelený výklad, který by měl umožnit studentům dobrou orientaci v poměrně složité oblasti mezinárodního marketingu ve všech jeho podobách (interkulturní a globální). Studenti budou schopni analyzovat marketingové prostředí na mezinárodních trzích a vytvořit na jeho základě strategie pro firmy. Zvláštní důraz je kladen na kulturu a její ovlivnění spotřebního chování na zahraničních trzích.
Osnova
  • 1. Mezinárodní marketing a jeho různé formy.
    2. Kultura a kulturní modely.
    3. Mezinárodní marketingové prostředí.
    4. Spotřebitelské chování.
    5. Marketingový výzkum.
    6. Mezinárodní strategický marketing.
    7. Nadnárodní společnosti a formy vstupu na trh.
    8. Produkt v interkulturním marketingu.
    9. Cena v interkulturním marketingu.
    10. Distribuce v interkulturním marketingu.
    11. Marketingová komunikace v interkulturním marketingu.
    12. Řízení vztahů se zákazníky.
    13. Možnosti aplikace interkulturního marketingu.
Literatura
    povinná literatura
  • CATEORA, P. R., GILLY, M. C. a J. L. GRAHAM. International Marketing. Boston, 2009. ISBN 978-0-07-128838-5. info
  • USUNIER, J. C. and J. A. LEE. Marketing across cultures. Harlow: Prentice Hall, 2005. ISBN 0273685295. info
    doporučená literatura
  • KOTLER, P. and K. L. KELLER. Marketing Management. Harlow: Pearson Education Limited, 2012. ISBN 978-0-13-210292-6. info
  • HOFSTEDE, G., HOFSTEDE, G. J. and M. MINKOV. Cultures and organizations: software of the mind: intercultural cooperation. McGraw-Hill, 2010. ISBN 978-0-07-177015-6. info
  • JOBBER, D. Marketing, Principles and Practice. McGraw-Hill Education, 2010. ISBN 978-0-07-712330-7. info
  • MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-244-2986-2. info
Výukové metody
Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Známkou
Písemná zkouška
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Účast na semináři 50%. Zpracování seminární práce o aplikaci interkulturního marketingu na konkrétní firmu. Kontrola seminární práce před zkouškou vyučujícím.
Písemná zkouška pro ověření znalostí z celého rozsahu předmětu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2016, zima 2017, zima 2018.