CVAKN12 Němčina 1 - část 2.

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2017
Rozsah
Přednáška 8 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Předpoklady
Student si může zapsat část 2., má-li splněnu část 1., případně studuje-li současně části 1. a 2. (v těchto pravidlech byla zohledněna specifika časového plánu kombinovaného studia).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Úroveň - B 1.2 středně pokročilí Cílem výuky v prvním ročníku je docílit u studentů úrovně B1. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
Osnova
  • 1. Messen
    Úspěšné prezentování firmy v zahraničí a navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami.
    2. Messen
    Problematika prezentace firmy v zahraničí, navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami v prostředí veletrhů nebo výstav.
    3. Messen
    Procvičování základních komunikačních dovedností, vyjádření požadavků vůči pořadateli při přípravě prezentace firmy na zahraničním veletrhu.
    4. Messen
    Formulování a vyjadřování cílů a strategií ve vztahu ke klientům, přehled o situaci v oblasti veletrhů a výstav.
    5. Messen
    Slovní zásoba k tématu, čtení s porozuměním, korespondenční úkoly.
    Gramatika: slovesné vazby, trpný rod ve větě s modálním slovesem a jeho možná transformace, účelové věty a jejich transformace, zkratky.
    6. Handel und Produkt
    Struktura a uspořádání akciové společnosti Karstadt Quelle AG, její strategické cíle a formy prodeje.
    7. Handel und Produkt
    Slovní zásoba z oblasti obchodu, služeb a prodeje, reklamní text týkající se konkrétních výrobků, popis výrobků.
    8. Handel und Produkt
    Druhy služeb a řemesel, reklamace zboží, inovační trendy v souvislosti s obchodní expanzí.
    9. Handel und Produkt
    Slovní zásoba k tématu, čtení s porozuměním, korespondenční úkoly.
    Gramatika: příčestí přítomné a minulé /PartizipI, PartizipII/ v pozici přívlastku, skloňování přídavného jména a časování slovesa.
    10. Arbeitswelt
    Orientace v moderních trendech ve světě práce.
    11. Arbeitswelt
    Navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami.
    12. Arbeitswelt
    Popisování nových technologických trendů v oblasti výpočetní techniky a jejich možný vliv na budoucí život.
    13. Arbeitswelt
    Gramatika: stupňování adjektiv (Komparativ), podmiňovací způsob (Konditionalsätze), tvorba složených slov (Komposita), časová spojka "nachdem", četba s porozuměním.
Literatura
    povinná literatura
  • ORSZULIKOVÁ, I., MARTINEK, D. Deutsch für Handel und Unternehmen 2. Teil. Karviná: SU OPF, 2005. ISBN 80-7248-300-5. info
  • HÖPPNEROVÁ, V. Němčina v hospodářství. Ekopress, 2001. info
  • BECKER, N., BRAUNERT, J., EISFELD, H. Dialog Beruf 2. München: Max Hueber Verlag, 1997. ISBN 3-19-001591-0. info
    doporučená literatura
  • BERGER, J. a kol. Česko-německý a německo-český hospodářský slovník. Plzeň: Fraus, 1998. ISBN 80-85784-29-7. info
  • HÖPPNEROVA, V., MATĚNOVÁ, J., HLAVAČKOVÁ, Z. Obchodujeme německy. Ekopress, 1997. ISBN 80-901991-9-4. info
Výukové metody
Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Metody hodnocení
Zápočet
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
Přímá výuka - 8 h (2x4 h.); samostudium 40 h; příprava na test 22 h; celková zátěž 70 h.
Student si může zapsat část 2., má-li splněnu část 1., případně studuje-li současně části 1. a 2. (v těchto pravidlech byla zohledněna specifika časového plánu kombinovaného studia)
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019.