OPF:PEMPRIN Management of Purchasing - Course Information
PEMPRIN Management of Purchasing
School of Business Administration in KarvinaWinter 2017
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Žaneta Rylková, Ph.D. - Prerequisites (in Czech)
- Předmět je podmíněn absolvováním předmětů Logistika a Management.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Řízení nákupu musí vycházet z celkových strategických preferencí podniku. Cílem řízení nákupu je zabezpečení efektivního a plynulého zásobování podniku jak hmotnými vstupy (zboží, materiál, stroje a zařízení), tak i nehmotnými vstupy (službami), v potřebném množství, kvalitě a při dosažení optimálních cenových a platebních podmínek. Důležitou součástí je proces výběru a řízení dodavatelských subjektů.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Objasnění základních pojmů souvisejících s nákupem.
2. Charakteristika zásobovací činnosti.
3. Zajišťování a krytí potřeb
4. Klasifikace druhů zásob
5. Operativní řízení zásobování
6. Strategické plánování nákupu
7. Řízení informačních toků
8. Výběr dodavatelů a proces hodnocení dodavatelů
9. Řízení kvality nákupu
10. Řízení nákupní logistiky
11. Elektronické nakupování
12. Nákupní centrum podniku a osobnost nákupce
13. Organizační struktury nákupu
- 1. Objasnění základních pojmů souvisejících s nákupem.
- Literature
- required literature
- KAPLAN, M., ZRNÍK, J. a kol. Jak levněji a lépe nakupovat. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-1145-1. info
- LUKOSZOVÁ, X. Nákup a jeho řízení. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-7078-674-4. info
- LUKOSZOVÁ, X., GRASSEOVÁ, M., MENŠÍK, O. Řízení nákupu. Ostrava: EF VŠB-TU, 2000. ISBN 80-7078-674-4. info
- TOMEK, J., HOFMAN, J. Moderní řízení nákupu podniku. Praha: MANAGEMENT PRESS, 1999. ISBN 80-85943-73-5. info
- KITA, J. Nákup a predaj. Bratislava: Sprint, 1998. ISBN 80-88848-28-8. info
- TOMEK, G., TOMEK, J. Nákupní marketing. PraHa.Grada, 1996. ISBN 80-85623-96-X. info
- recommended literature
- M. Synek a kol. Manažerská ekonomika. Grada, Praha, 1996. ISBN 80-7079-133-0. info
- NĚMEC, F. Logistika. Karviná: OPF SU, 1995. ISBN 80-85879-24-7. info
- PORTER, M. E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2. info
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
- GAMMON, J. S. Nákup a prodej. Praha: Readers International,, 1991. ISBN 80-901454-3-4. info
- Teaching methods
- Skills demonstration
Seminar classes - Assessment methods
- Credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2017/PEMPRIN