CVABPPOH Podnikání v hotelnictví

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2018
Rozsah
1/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Patrik Kajzar, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Patrik Kajzar, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Jakub Vacha (cvičící)
Garance
doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D.
Předpoklady
Předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy z oblasti podnikání, odpovídajícími právními normami. Dále bude rozebírána problematika založení podniku, jeho fungování, personalistika, strategie podnikání, s ohledem na prostředí v gastronomii, hotelnictví a lázeňství v České republice.
Osnova
  • 1. Podnikatelské prostředí v hotelovém průmyslu.
    2. Podnikání v hotelnictví, podnikavost, integrační procesy v hotelnictví
    3. Charakteristika podnikatelského subjektu, jeho typy a vlastnosti
    4. Základní principy a právní aspekty založení podniku, činnosti podniku
    5. Formy podnikatelských struktur v gastronomii, hotelnictví a lázeňství
    6. Podnikatelský záměr
    7. Rizika podnikání
    8. Produkt v gastronomii, hotelnictví a lázeňství, jeho vlastnosti
    9. Kvalita produktu, standardy kvality, hodnocení kvality služeb v hotelnictví
    10. Řízení lidských zdrojů v hotelnictví
    11. Podnikatelská etika a společensky zodpovědné podnikání v podmínkách hotelnictví
    12. Analýza konkurence a formy spolupráce v hotelnictví
    13. Podpora podnikání v České republice
Literatura
    povinná literatura
  • RYGLOVÁ, K., BURIAN, M., VAJČNEROVÁ, I. Cestovní ruch - podnikatelské přístupy a příležitosti v praxi. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4039-3. info
  • KORÁB, V., PETERKA, J., REŽŇÁKOVÁ, M. Podnikatelský plán. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1605-0. info
  • KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů - základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-168-3. info
  • KOSMÁK, P. Hotelové podnikání a integrační procesy. Praha: VŠH, 2005. ISBN 80-86578-50-X. info
  • BERÁNEK, J. Provozujeme pohostinství a ubytování. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-86724-02-6. info
    doporučená literatura
  • NOVACKÁ, L. a kol. Cestovný ruch, udržateľnosť a zodpovednosť na medzinárodnom trhu. Bratislava: EKONÓM, 2013. ISBN 978-80-225-3475-8. info
  • INDROVÁ, J. a kol. Kvalita ve službách cestovního ruchu. Praha: VŠE, 2011. ISBN 978-80-245-1766-7. info
  • HASSANIEN, A., C. DALE a A. CLARKE. Hospitality Business Development. Oxford: Elsevier L.t.d., 2010. ISBN 978-1-85617-69-5. info
Výukové metody
Přednášení
Přednáška s aktivizací
Přednáška s analýzou videozáznamu
Prezentace seminární práce
Seminární výuka
Metody hodnocení
Známkou
Písemný test
Obhájení seminární práce
Informace učitele
https://elearning.opf.slu.cz/course/view.php?id=878
Student musí zpracovat a obhájit seminární práci, 60% povinná účast na seminářích, průběžný test.
AktivityNáročnost [h]
Ostatní studijní zátěž41
Přednáška13
Seminář26
Zkouška40
Celkem120
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2016, zima 2017, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022.