OPF:PEMBPMAG Marketing - Informace o předmětu
PEMBPMAG Marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2019
- Rozsah
- 2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
Ing. Radka Bauerová, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Veronika Kopřivová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Daniel Kvíčala, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Rozvrh
- St 8:05–9:40 AULA
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PEMBPMAG/02: Čt 8:05–8:50 A211, V. Kopřivová
PEMBPMAG/03: St 10:35–11:20 B207, D. Kvíčala
PEMBPMAG/04: Út 14:45–15:30 B208, R. Bauerová
PEMBPMAG/05: St 9:45–10:30 B207, D. Kvíčala
PEMBPMAG/06: St 12:15–13:00 A206, D. Kvíčala - Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && (ROCNIK(2) || ROCNIK(3))
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 154 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/154, pouze zareg.: 0/154 - Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zprostředkovat studentům aktuální poznatky o podstatě a fungování současného marketingu. V první části jsou vysvětleny základní pojmy a principy marketingu a marketingového strategického plánování. Další část je věnována analýze marketingového prostředí, řízení marketingových informací a charakteristice spotřebního trhu a B2B trhů, jejich chování a rozhodovacím procesům, které na těchto trzích probíhají. Nosná část předmětu je zaměřena na charakteristiku jednotlivých nástrojů marketingového mixu - produktu, ceny, dostupnosti a nástrojů marketingové komunikace. Závěrečná kapitola přibližuje problematiku marketingu služeb a využívání marketingu v malých a středních firmách.
- Osnova
- 1. Podstata, pojetí a význam marketingu
2. Příprava marketingových strategií a plánů
3. Marketingové prostředí
4. Zabezpečování marketingových informací
5. Analýza spotřebních trhů
6. Analýza B2B trhů a konkurence
7. Segmentace trhu, Targeting a Positioning
8. Produkt a produktová politika
9. Dostupnost produktu a marketingová logistika
10. Cena a cenová politika
11. Marketingová komunikace
12. Marketingové aplikace
- 1. Podstata, pojetí a význam marketingu
- Literatura
- povinná literatura
- HECZKOVÁ, M. Marketing. Karviná: OPF SLU Karviná, 2014. info
- KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2013, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3. info
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
- doporučená literatura
- MATUŠÍNSKÁ, K., STOKLASA, M. Marketing in Theory and Practice. Karviná: OPF Karviná, 2012. info
- KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing Management.14th. 2012. ISBN 978-0-13-210292-6. info
- KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J. a ARMSTRONG, G. Moderní marketing. 4. evropské. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
- Výukové metody
- Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Písemná zkouška
- Informace učitele
- Průběžný test, písemná forma zkoušky, jiná zátěž.
Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 37 Přednáška 39 Zkouška 40 Celkem 116 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2019/PEMBPMAG