PEMBPTAP1 Team Academy® principy I

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2022
Rozsah
0/3/0. 5 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Tomáš Gongol, Ph.D. (cvičící)
Ing. Jana Šimáková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Dalibor Šimek, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Gongol, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PEMBPTAP1/01: Po 13:05–16:20 D036, T. Gongol, J. Šimáková, D. Šimek
PEMBPTAP1/02: Čt 8:55–12:10 D036, T. Gongol, J. Šimáková, D. Šimek
Předpoklady
FAKULTA ( OPF ) && TYP_STUDIA ( B ) && FORMA ( P )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 20/40, pouze zareg.: 0/40
Mateřské obory/plány
Osnova
  • 1. Základy TA® Rocket Modelu
    Úloha týmových koučů, členů týmů. Aplikace Rocket modelu. Tacitní a explicitní znalost. Základy týmového dialogu. Přetváření teorií do praktických experimentů. Koncept TA® Birth givings.
  • 2. Procesy učení se v rámci Rocket Modelu
    Proces individuálního učení se, proces týmového učení se, proces firemního učení se. Koncept učení se děláním/“learning by doing“, princip stavu flow při práci a psychologie optimální zkušenosti. Hluboká práce. Strategický přístup k učení. Tvorba kontraktu o učení.
  • 3. Hodnotící standardy Rocket Modelu
    Hodnocení a evaluace v procesech Rocket Modelu, balanced scorecard, 360° stupňová evaluace, hodnotící standardy, standardy „Quality 47“. Hodnocení kompetenčního rámce.
  • 4. Základy modelu aplikování teorie do praxe TA®
    Předprojektová příprava – projektový plán, pre-motorola report. Implementace projektů – projektová praxe, kros-fertilizace. Vyhodnocení projektů – motorola report, tvorba reflexivního deníku, zprávy. Tvorba podnikatelského portfolia. Konspekty, rešerše a eseje.
  • 5. Základy kompetenčního rámce TA®
    Definice kompetencí, 21 klíčových TA® kompetencí. Kompetence týmového studenta, týmového lídra, týmového podnikatele. Aktivní a pravidelná práce s dovednostním profilem.
  • 6. Principy a zakládání týmových společností
    Podnikavost a podnikání, smysl týmových společností ve výukovém procesu, TA® proces zakládání týmových společností, výběr ideální právní subjektivity.
  • 7. Východiska učící se organizace
    Učící se omezení. Adaptibilita a práce se změnou. Kontinuální učení jako konkurenční výhoda. Znalostní podnik, znalostní management. Formy a metody učení, cíle a výstupy učení. Participativní a holistický přístup.
Výukové metody
forma výuky: cvičení požadavky na studenta: semestrální práce (zpracování odborného konspektu na vybranou povinnou nebo doporučenou literaturu), zpracování podnikatelského portfolia (nejčastěji obsahující zprávu z podnikatelské praxe v týmové společnosti, projektovou dokumentaci nebo případové studie)
Metody hodnocení
hodnotící metody: semestrální práce (20 % hodnocení), zpracování podnikatelského portfolia (20 % hodnocení), ústní obhajoba podnikatelského portfolia (60 % hodnocení)
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2023, zima 2024.