PEMBPTAP1 Team Academy® principy I

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2023
Rozsah
0/3/0. 5 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Tomáš Gongol, Ph.D. (cvičící)
Ing. Tereza Pražáková (cvičící)
Ing. Dalibor Šimek, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Gongol, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PEMBPTAP1/01: Po 8:55–12:10 D003, T. Pražáková, D. Šimek
PEMBPTAP1/02: Čt 13:05–16:15 D003, T. Pražáková, D. Šimek
Předpoklady
FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 25/40, pouze zareg.: 0/40
Mateřské obory/plány
Osnova
  • 1. Základy TA® Rocket Modelu
  • Úloha týmových koučů, členů týmů. Aplikace Rocket modelu. Tacitní a explicitní znalost. Základy týmového dialogu. Přetváření teorií do praktických experimentů. Koncept TA® Birth givings.
  • 2. Procesy učení se v rámci Rocket Modelu
  • Proces individuálního učení se, proces týmového učení se, proces firemního učení se. Koncept učení se děláním/“learning by doing“, princip stavu flow při práci a psychologie optimální zkušenosti. Hluboká práce. Strategický přístup k učení. Tvorba kontraktu o učení.
  • 3. Hodnotící standardy Rocket Modelu
  • Hodnocení a evaluace v procesech Rocket Modelu, balanced scorecard, 360° stupňová evaluace, hodnotící standardy, standardy „Quality 47“. Hodnocení kompetenčního rámce.
  • 4. Základy modelu aplikování teorie do praxe TA®
  • Předprojektová příprava – projektový plán, pre-motorola report. Implementace projektů – projektová praxe, kros- fertilizace. Vyhodnocení projektů – motorola report, tvorba reflexivního deníku, zprávy. Tvorba podnikatelského portfolia. Konspekty, rešerše a eseje.
  • 5. Základy kompetenčního rámce TA®
  • Definice kompetencí, 21 klíčových TA® kompetencí. Kompetence týmového studenta, týmového lídra, týmového podnikatele. Aktivní a pravidelná práce s dovednostním profilem.
  • 6. Principy a zakládání týmových společností
  • Podnikavost a podnikání, smysl týmových společností ve výukovém procesu, TA® proces zakládání týmových společností, výběr ideální právní subjektivity.
  • 7. Východiska učící se organizace
  • Učící se omezení. Adaptibilita a práce se změnou. Kontinuální učení jako konkurenční výhoda. Znalostní podnik, znalostní management. Formy a metody učení, cíle a výstupy učení. Participativní a holistický přístup.
Literatura
    povinná literatura
  • NEWPORT, C., 2016. Hluboká práce: pravidla pro soustředěný úspěch v roztěkaném světě. Brno: Jan Melvil Publishing. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-008-8.
  • KATZENBACH, J. R., a D. K., SMITH, 2015. The Wisdom of Teams: Creating the High-Performance Organization. Boston: Harvard Business Review Press. ISBN 978-1633691063.
  • DOBELLI, R., 2005. The Art of Thinking Clearly: Better Thinking, Better Decisions. London: Hodder. ISBN 978-1-4447- 9487-8.
  • CARNEGIE, D., 2012. Jak získávat přátele a působit na lidi. Praha: Beta-Dobrovský. ISBN 978-80-7306-519-5.
  • GRANT, A., 2021. Think Again. London: Ebury Publishing. ISBN 978-1984878106.
  • DRYDEN, G. a J., VOS, 2005. The New Learning Revolution. 3rd ed. Londýn: Network Continuum Education. ISBN 978-1855391833.
  • CUNNINGHAM, I., 2007. The Wisdom of Strategic Learning: The Self Managed Learning Solution. Londýn: The Folio Society. ISBN 9781138245853.
  • TAPSCOTT, D., 2008. Grown Up Digital: How the Net Generation is Changing Your World. New York: McGraw-Hill. ISBN 978-0-07-150863-6.
    doporučená literatura
  • PARTANEN, J., 2017. The Team Coach ́s Best Tools. Jyväskylä: Partus. ISBN 9789526720890.
  • CSIKSZENTMIHALYI, M., 2008. Flow: the psychology of optimal experience. New York: HarperCollins. ISBN 9780061339202.
  • SENGE, P. M., 2016. Pátá disciplína: teorie a praxe učící se organizace. 1-2 kapitola. 1. vyd. Praha: Management Press. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-7261-428-8.
  • DWECK, C. S., 2017. Nastavení mysli: nová psychologie úspěchu, aneb, naučte se využít svůj potenciál. 2. vyd. Brno: Jan Melvil Publishing. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-032-3.
    neurčeno
  • RILEY, P., 1994. The Winner Within: A Life Plan for Team Players. New York: Berkley. ISBN 978-0425141755.
Metody hodnocení
požadavky na studenta: semestrální práce (zpracování odborného konspektu na vybranou povinnou nebo doporučenou literaturu), zpracování podnikatelského portfolia (nejčastěji obsahující zprávu z podnikatelské praxe v týmové společnosti, projektovou dokumentaci nebo případové studie) hodnotící metody: semestrální práce (20 % hodnocení), zpracování podnikatelského portfolia (20 % hodnocení), ústní obhajoba podnikatelského portfolia (60 % hodnocení)
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2022, zima 2024.