OPF:PEMNKB2B B2B Marketing - Informace o předmětu
PEMNKB2B B2B Marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2024
- Rozsah
- 16/0/0. Přednáška 16 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Rozvrh
- So 12. 10. 9:45–11:20 A211, So 2. 11. 9:45–11:20 A211, So 23. 11. 9:45–11:20 A211
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(N) && FORMA(K)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 65 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 63/65, pouze zareg.: 1/65 - Mateřské obory/plány
- Obchod a marketing (program OPF, N_EM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s principy a specifiky průmyslových a obchodních trhů, zejména v kontextu B2B (business-to-business) marketingu. Předmět se zaměřuje na pochopení nákupního rozhodování na B2B trhu, zvláštností marketingu na těchto trzích, metod marketingového výzkumu a tvorby produktových strategií. Dále se studenti naučí, jak efektivně budovat dlouhodobé dodavatelsko-odběratelské vztahy a aplikovat principy obchodního vyjednávání. Klíčovou součástí bude pochopení marketingové komunikace a budování značky v B2B sektoru.
- Osnova
- 1. Specifikace průmyslových a obchodních trhů
- Rozdíly v chování a rozhodování zákazníků mezi B2B a B2C trhy. Jednotlivé fáze nákupního rozhodování a jeho různé modely. Nákupní rozhodování v týmu, zájmové skupiny a klíčové osoby. Metody výběru dodavatele, postup specifikace požadavků na výkon dodavatele. Role emocí a podvědomí při rozhodování lidí v organizaci.
- 2. Marketingově řízená B2B firma
- Typy B2B trhů a uplatnění marketingového řízení v nich. Marketingová orientace a orientace na trh. Segmentace, targeting a positioning. Marketingový mix a jeho elementy. Specifika marketingu na B2B trhu.
- 3. Marketingový výzkum na B2B trhu
- Primární a sekundární data na průmyslovém trhu. Analýza vývoje odvětví. Kvantitativní a kvalitativní přístupy. Výzkumné metody a techniky. Sběr a analýza dat. Vyhodnocení a prezentace získaných dat. Rozhodování na základě výstupů marketingového výzkumu.
- 4. Produktové strategie na B2B trhu a doručování hodnoty
- Produkt jako nástroj tvorby hodnoty pro zákazníka. Model hodnototvorné nabídky. Postupy tvorby nové hodnoty pro odběratele. Způsoby stanovení ceny pomocí nákladů, konkurence a zákazníků.
- 5. Marketingová komunikace a budování značky
- Základní principy fungování komunikace na B2B trhu. Obchodí oddělení a realizace osobního prodeje. Přímý marketing a další nástroje s měřitelnou odezvou. Výstavy, veletrhy, katalogy a brožury. Reklama jako nástroj komunikace. Public relations a tvorba krizové komunikace. Marketingová komunikace B2B firmy online. Tvorba a řízení značky a její vliv na dlouhodobou úspěšnost.
- 6. Obchodní jednání a vyjednávání
- Psychologické principy přesvědčování: princip reciprocity, princip vzácnosti, princip autority, princip konzistence, princip oblíbenosti, principy společenských důkazů. Vyjednávací taktiky a techniky. Řešení konfliktů a vyjednávání o kompromisu.
- 7. Budování dlouhodobých dodavatelsko-odběratelských vztahů
- Rozdělení zákazníků dle fáze nákupního rozhodování do nákupního trychtýře. Řízení obchodních případů pomocí CRM systému. Smluvní zajištění dodávky výrobků a služeb na dlouhodobé bázi. Horizontální a vertikální integrace. Vyhodnocování efektivity spolupráce se zákazníky a dodavateli na průmyslovém trhu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2024/PEMNKB2B