SU0002 Osobní rozvoj 1: Silné stránky a efektivní učení pro úspěšné studium

Rektorát
zima 2025
Rozsah
individuální koučovací setkání, individuální úkoly, peer mentoring, peer learning. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Diana Adamová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Andrea Silberová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Michaela Weiss, Ph.D. (cvičící)
Ing. Lukáš Zajíček, MBA (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Michaela Weiss, Ph.D.
Slezská univerzita v Opavě
Dodavatelské pracoviště: Slezská univerzita v Opavě
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SU0002/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. D. Adamová, M. Weiss
SU0002/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Zajíček
Předpoklady
TYP_STUDIA(B) && (ROCNIK(1) || ROCNIK(2)) && FORMA(P)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 32 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 30/32, pouze zareg.: 8/32
Cíle předmětu
• Umožnit studentům porozumět svým silným stránkám
• Podpořit sebepoznání, sebedůvěru a osobní motivaci
• Rozvinout měkké dovednosti důležité pro studium a osobní i profesní život
Výstupy z učení
Po absolvování kurzu bude student/ka schopen(a):
• Identifikovat a interpretovat své silné stránky pomocí Gallup StrengthsFinder testu a zhodnotit, jak se tyto silné stránky projevují v každodenním životě a studiu.
• Rozpoznat a analyzovat svůj učební styl a formulovat konkrétní strategie, jak jej využít pro efektivnější učení.
• Rozlišit mezi vnitřní a vnější motivací a posoudit, jak jejich kombinace ovlivňuje chování a rozhodování.
• Stanovit konkrétní osobní a akademické cíle v souladu se svými silnými stránkami a principy SMART.
• Vypracovat závěrečné portfolio.
Osnova
  • 1. Moje cesta růstu- fyzicky
  • • Co je osobní rozvoj a proč je důležitý?
  • • Setkání skupiny, seznámení, nastavení cílů kurzu a očekávání
  • • Reflektivní otázky: Kdo jsem? Co mě naplňuje?
  • • Úvod do přístupů PP formou krátkého videa + individuální reflexe.
  • • Identifikace momentů, kdy jsme „byli ve flow“.
  • 2. Absolvování Gallup StrengthsFinder testu - samostatně online
  • • Úvod do testu Gallup StrengthsFinder (teoretický rámec)++
  • • Individuální absolvování testu
  • • Autoreflexe výsledků: Co mě překvapilo? Jak to používán ve svém životě?
  • 3. Setkání s koučem: první vhledy - fyzicky
  • • Jak na sebe nahlížím? Jak mě vnímají druzí?
  • • Silné stránky vs. slabiny – jak s nimi pracovat?
  • • Práce s výsledky za doprovodu kouče
  • 4. Silné stránky v akci teams/domluva
  • • Jak se moje silné stránky projevují ve studiu a v životě?
  • • Peer mentoring – sdílení příkladů ve skupinách nebo dvojicích.
  • 5. Sebepoznání v praxi: Jak se učím? samostatně/online
  • • test učebních stylů
  • • sebereflexní deník (Co mi dává energii vs. co mě vyčerpává? Jaké prostředí mi vyhovuje? Co si chci vyzkoušet jinak? Jak reaguji na selhání? Kdy a jak se učím nejsnadněji? Udejte konkrétní příklady)
  • • diskuze ve skupinách/dvojicích: sdílení zkušeností s novými styly učení, tipy na efektivní učení, využití silných stránek při učení
  • 6. Cíle a motivace / fyzicky
  • • Vnitřní vs. vnější motivace
  • • Jak silné stránky ovlivňují motivaci
  • • Stanovení SMART cílů v osobním a akademickém životě – IKIGAI: Propojení silné stránky + co svět potřebuje
  • 7. Závěr: Co si odnáším? online
  • • Peer feedback
  • • Zhodnocení pokroku.
  • • Akční plán
Výukové metody
Individuální portfolio / deník obsahující:
Popis svých silných stránek a jejich využití
Reflexe vlastního růstu a well-beingu

Vznik učící se komunity (Learning Circles/community):
Studenti si na základě stylů a témat vytvoří malé skupiny pro společné studium, podporu nebo sdílení.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: aktivní účast + sebereflexní deník
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/rek/zima2025/SU0002