Rek:SU0002 Osobní rozvoj 1 - Informace o předmětu
	SU0002 Osobní rozvoj 1: Silné stránky a efektivní učení pro úspěšné studium
Rektorátzima 2025
- Rozsah
- individuální koučovací setkání, individuální úkoly, peer mentoring, peer learning. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Diana Adamová, Ph.D. (cvičící)
 Mgr. et Mgr. Andrea Silberová, Ph.D. (cvičící)
 doc. PhDr. Michaela Weiss, Ph.D. (cvičící)
 Ing. Lukáš Zajíček, MBA (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Michaela Weiss, Ph.D.
 Slezská univerzita v Opavě
 Dodavatelské pracoviště: Slezská univerzita v Opavě
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SU0002/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. D. Adamová, M. Weiss
 SU0002/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Zajíček
- Předpoklady
- TYP_STUDIA(B) && (ROCNIK(1) || ROCNIK(2)) && FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
 Předmět si smí zapsat nejvýše 32 stud.
 Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 30/32, pouze zareg.: 8/32
- Cíle předmětu
- • Umožnit studentům porozumět svým silným stránkám
 • Podpořit sebepoznání, sebedůvěru a osobní motivaci
 • Rozvinout měkké dovednosti důležité pro studium a osobní i profesní život
- Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu bude student/ka schopen(a):
 • Identifikovat a interpretovat své silné stránky pomocí Gallup StrengthsFinder testu a zhodnotit, jak se tyto silné stránky projevují v každodenním životě a studiu.
 • Rozpoznat a analyzovat svůj učební styl a formulovat konkrétní strategie, jak jej využít pro efektivnější učení.
 • Rozlišit mezi vnitřní a vnější motivací a posoudit, jak jejich kombinace ovlivňuje chování a rozhodování.
 • Stanovit konkrétní osobní a akademické cíle v souladu se svými silnými stránkami a principy SMART.
 • Vypracovat závěrečné portfolio.
- Osnova
- 1. Moje cesta růstu- fyzicky
- • Co je osobní rozvoj a proč je důležitý?
- • Setkání skupiny, seznámení, nastavení cílů kurzu a očekávání
- • Reflektivní otázky: Kdo jsem? Co mě naplňuje?
- • Úvod do přístupů PP formou krátkého videa + individuální reflexe.
- • Identifikace momentů, kdy jsme „byli ve flow“.
- 2. Absolvování Gallup StrengthsFinder testu - samostatně online
- • Úvod do testu Gallup StrengthsFinder (teoretický rámec)++
- • Individuální absolvování testu
- • Autoreflexe výsledků: Co mě překvapilo? Jak to používán ve svém životě?
- 3. Setkání s koučem: první vhledy - fyzicky
- • Jak na sebe nahlížím? Jak mě vnímají druzí?
- • Silné stránky vs. slabiny – jak s nimi pracovat?
- • Práce s výsledky za doprovodu kouče
- 4. Silné stránky v akci teams/domluva
- • Jak se moje silné stránky projevují ve studiu a v životě?
- • Peer mentoring – sdílení příkladů ve skupinách nebo dvojicích.
- 5. Sebepoznání v praxi: Jak se učím? samostatně/online
- • test učebních stylů
- • sebereflexní deník (Co mi dává energii vs. co mě vyčerpává? Jaké prostředí mi vyhovuje? Co si chci vyzkoušet jinak? Jak reaguji na selhání? Kdy a jak se učím nejsnadněji? Udejte konkrétní příklady)
- • diskuze ve skupinách/dvojicích: sdílení zkušeností s novými styly učení, tipy na efektivní učení, využití silných stránek při učení
- 6. Cíle a motivace / fyzicky
- • Vnitřní vs. vnější motivace
- • Jak silné stránky ovlivňují motivaci
- • Stanovení SMART cílů v osobním a akademickém životě – IKIGAI: Propojení silné stránky + co svět potřebuje
- 7. Závěr: Co si odnáším? online
- • Peer feedback
- • Zhodnocení pokroku.
- • Akční plán
 
- Výukové metody
- Individuální portfolio / deník obsahující:
 Popis svých silných stránek a jejich využití
 Reflexe vlastního růstu a well-beingu
 Vznik učící se komunity (Learning Circles/community):
 Studenti si na základě stylů a témat vytvoří malé skupiny pro společné studium, podporu nebo sdílení.
- Další komentáře
- Studijní materiály
 Poznámka k ukončení předmětu: aktivní účast + sebereflexní deník
 Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
 
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/rek/zima2025/SU0002