JANÍK, Petr. Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace. Online. In RNDr. Mgr. Stanislava Pachrová, Ph.D. Sborník příspěvků 12. mezinárodní konference Aktuální problémy cestovního ruchu. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2017, s. 144-153. ISBN 978-80-88064-30-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace
Název česky Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace
Název anglicky Where to go on vacation? Use multi-agent modeling to tourist decision-making process
Autoři JANÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Jihlava, Sborník příspěvků 12. mezinárodní konference Aktuální problémy cestovního ruchu, od s. 144-153, 10 s. 2017.
Nakladatel Vysoká škola polytechnická Jihlava
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50901 Other social sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Sborník z konference
Kód RIV RIV/47813059:19240/17:A0000104
Organizační jednotka Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN 978-80-88064-30-5
Klíčová slova česky Cestovní ruch; Push a Pull faktory; Multi-agentní modelování; Poptávka v cestovním ruchu; Proces rozhodování
Klíčová slova anglicky Tourism; Push and Pull Factors; Multi-agent modeling; Demand in tourism; Decision-making process
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Petr Janík, učo 25851. Změněno: 31. 3. 2019 20:41.
Anotace
Příspěvek se zabývá způsobem, jakým si účastníci cestovního ruchu vybírají cíl turistické cesty. V článku je popsáno základní teoretické vymezení problematiky formování poptávky v cestovním ruchu a faktorů, které mají vliv na výběr destinace. Důraz je kladen na problematiku motivace k výběru destinace a vliv faktorů přitahování a vytlačování (push/pull), tak jak je popisuje současná odborná literatura. Na základě teoretického konceptu je navržen model rozhodování účastníka cestovního ruchu. Model je implementován s využitím multi-agentního přístupu k modelování v modelovacím nástroji NetLogo 6.0.
Anotace anglicky
The paper deals with the way in which participants are selected destination.. The paper describes the basic theoretical definition of demand formation in tourism and the factors that influence the choice of destination. Emphasis is placed on the issue of motivation for choosing a destination and push/pull factors (push / pull), as it describes the current literature. On the theoretical concept is designed a model of tourist decision. The model is implemented using multi-agent approach to modeling in NetLogo 6.0 software.
VytisknoutZobrazeno: 9. 5. 2024 01:42