Detailed Information on Publication Record
2017
Didaktický přínos edukačních metod s vyšší participací edukantů
KALNICKÝ, JurajBasic information
Original name
Didaktický přínos edukačních metod s vyšší participací edukantů
Name in Czech
Didaktický přínos edukačních metod s vyšší participací edukantů
Name (in English)
Didactic Contribution of Educational Methods with Higher Learners Participation
Authors
KALNICKÝ, Juraj (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Ostrava, 118 pp. 2017
Publisher
Repronis, s.r.o. Ostrava
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/47813059:19510/17:A0000021
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
ISBN
978-80-7329-430-4
Keywords (in Czech)
edukační metody, edukátor, participace, didaktika, případová studie, brainstorming, brainwriting, inscenace - hraní rolí, basket metoda, didaktická hra
Keywords in English
education methods; teacher; participation; didactics; study case; role-playing; basket method; didactic game; branstorming; brainwriting
Tags
Reviewed
Změněno: 3/2/2020 14:06, doc. PhDr. Juraj Kalnický, PhD., Prof. h.c.
V originále
Monografie se zabývá moderními vzdělávacími metodami - různými variantami diskusních metod, případových studií a inscenačních metod; metodami balíku dodané pošty, delfi metodou a didaktickými hrami. Autor se soustřeďuje na zpřesnění klíčových kategorií a na prozkoumání efektivity uvedených metod, vyučovacích prostředků, metodologických paradigmat, didaktického přínosu, užitečnosti a vzdělávací efektivnosti, didaktické efektivity, individuality edukantů (bez ohledu na věk), kompetence edukátorů a determinantů kvality edukačního procesu. Monografie obsahuje výsledky dlouhodobého výzkumu autora v oblasti efektivnosti vzdělávacích metod v praxi.
In English
Presented monograph deals with modern educational methods – different variants of discussion methods,study cases, simulations, role-playing, basket and delfi methods, didactic games. The author concentrates on clarification of key categories and exploration of methods effectiveness, teaching means, paradigm of methods, didactic profit, utility, educational efficiency, didactic efficiency, individuality of learners (regardless of age), competency of lecturers, quality of educational process, educational quality determinants, and educational forms and methods. The monograph includes results of long-term author's research activities concerning effectiveness of teaching methods in practice.