B 2017

Didaktický přínos edukačních metod s vyšší participací edukantů

KALNICKÝ, Juraj

Basic information

Original name

Didaktický přínos edukačních metod s vyšší participací edukantů

Name in Czech

Didaktický přínos edukačních metod s vyšší participací edukantů

Name (in English)

Didactic Contribution of Educational Methods with Higher Learners Participation

Authors

KALNICKÝ, Juraj (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Ostrava, 118 pp. 2017

Publisher

Repronis, s.r.o. Ostrava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/47813059:19510/17:A0000021

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

ISBN

978-80-7329-430-4

Keywords (in Czech)

edukační metody, edukátor, participace, didaktika, případová studie, brainstorming, brainwriting, inscenace - hraní rolí, basket metoda, didaktická hra

Keywords in English

education methods; teacher; participation; didactics; study case; role-playing; basket method; didactic game; branstorming; brainwriting

Tags

Reviewed

Abstract

V originále

Monografie se zabývá moderními vzdělávacími metodami - různými variantami diskusních metod, případových studií a inscenačních metod; metodami balíku dodané pošty, delfi metodou a didaktickými hrami. Autor se soustřeďuje na zpřesnění klíčových kategorií a na prozkoumání efektivity uvedených metod, vyučovacích prostředků, metodologických paradigmat, didaktického přínosu, užitečnosti a vzdělávací efektivnosti, didaktické efektivity, individuality edukantů (bez ohledu na věk), kompetence edukátorů a determinantů kvality edukačního procesu. Monografie obsahuje výsledky dlouhodobého výzkumu autora v oblasti efektivnosti vzdělávacích metod v praxi.

In English

Presented monograph deals with modern educational methods – different variants of discussion methods,study cases, simulations, role-playing, basket and delfi methods, didactic games. The author concentrates on clarification of key categories and exploration of methods effectiveness, teaching means, paradigm of methods, didactic profit, utility, educational efficiency, didactic efficiency, individuality of learners (regardless of age), competency of lecturers, quality of educational process, educational quality determinants, and educational forms and methods. The monograph includes results of long-term author's research activities concerning effectiveness of teaching methods in practice.

Files attached

Kalnicky_Didakticky_prinos_edukac._metod_s_vys._participaci_edukantu.pdf
Request the author's version of the file