B 2017

Profesní připravenost učitelů základních škol v oblasti řešení rizikového chování a možnosti jeho prevence v Moravskoslezském kraji II PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY

KOLAŘÍKOVÁ, Marta, Alena PETROVÁ a Eva URBANOVSKÁ

Základní údaje

Originální název

Profesní připravenost učitelů základních škol v oblasti řešení rizikového chování a možnosti jeho prevence v Moravskoslezském kraji II PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY

Název česky

Profesní připravenost učitelů základních škol v oblasti řešení rizikového chování a možnosti jeho prevence v Moravskoslezském kraji II PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY

Název anglicky

Professional readiness of primary school teachers in the field of solution of risk behavior and possibilities of its prevention in the Moravian-Silesian Region II PSYCHOLOGICAL ASPECTS

Autoři

KOLAŘÍKOVÁ, Marta (203 Česká republika, garant, domácí), Alena PETROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Eva URBANOVSKÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Opava, 190 s. 2017

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50101 Psychology

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19510/17:A0000037

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-7510-236-2

Klíčová slova česky

žák; mladší školní věk; dospívání; učitel; autorita; klima školy; syndrom vyhoření; třídní učitel; třídní klima; třídnické hodiny; vztah mezi učitelem a žákem, učitelem a žáky; problémové chování; rizikoví žáci

Klíčová slova anglicky

pupil; younger school age; adolescence; teacher; authority; school climate; burnout syndrome; class teacher; classroom climate; class hours; teacher and student relationship; teacher and pupils relationship; problem behaviour; risk pupils

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2018 13:30, Mgr. Marta Kolaříková, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace je věnována problematice současné školy, především významu osobnosti pedagoga v životě žáků a roli třídního učitele. První kapitola je zaměřena na žáka v období dětství a dospívání, druhá kapitola se věnuje osobnosti učitele, jeho roli, autoritě učitele, sociálním dovednostem i schopnosti sebereflexe. Poslední část teoretické části je již konkretizována na pedagogickou realitu školní třídy, roli třídního učitele, třídnímu klimatu, vztahům mezi žáky, učitelem a žáky, vztahu mezi třídním učitelem a rodiči. Součástí publikace je prezentace výsledků výzkumného šetření, které proběhlo v rámci projektu řešeného v letech 2016-2017. Jednalo se o projekt RRC/08/2016 Profesní připravenost učitelů ZŠ v oblasti rizikového chování a jeho prevence v Moravskoslezském kraji, který byl podpořen v rámci dotačního titulu Podpora vědy a výzkumu v Moravskoslezském kraji 2016.

Anglicky

The publication is devoted to contemporary school issues, especially the importance of the teacher's personality in pupils' lives and the role of the class teacher. The first chapter focuses on the pupil during his/her childhood and adolescence, the second chapter deals with the personality of the teacher, his/her role, teacher authority, social skills and also the ability of self-reflection. The last part of the theoretical part is already concretized on the pedagogical reality of a school class, the role of the class teacher, the class climate, the relations between the pupils, the teacher and the pupils, the relation between the class teacher and the parents. Part of the publication is the presentation of results of a research which is a part of the project solved in the years 2016-2017. This was the project RRC / 08/2016 Professional Preparedness of Primary School Teachers for Risk Behaviour and its Prevention in the Moravian-Silesian Region, which was supported under the grant title "Support for Science and Research in the Moravian-Silesian Region 2016".