Detailed Information on Publication Record
2017
Současný stav: Romské děti a romští žáci v povinném vzdělávání aneb východiska pro další nutné kroky
KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁBasic information
Original name
Současný stav: Romské děti a romští žáci v povinném vzdělávání aneb východiska pro další nutné kroky
Name in Czech
Současný stav: Romské děti a romští žáci v povinném vzdělávání aneb východiska pro další nutné kroky
Name (in English)
Current Situation of Roma Children and Pupils in Compulsory School Education or Key Background for Next Steps
Authors
KALEJA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva ZEZULKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
první. Hradec Králové, Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2017. Koncepce vzdělávání a psychologie. roč. VII. p. 44-51, 8 pp. 2017
Publisher
Magnanimitas
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/47813059:19510/17:A0000065
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
ISBN
978-80-87952-21-4
Keywords (in Czech)
vzdělávání; romské děti; romští žáci; škola; edukace; stát
Keywords in English
school education; Roma children; Roma pupils; school; education; state
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 9/3/2020 02:05, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
V originále
Příspěvek popisuje základní rámec současného stavu předškolního a základního vzdělávání (sociálně) vyloučených romských dětí a žáků povinné školní docházky, jejichž institucionalizovanou školní edukaci Česká republika spojuje s otázkou inkluzivního vzdělávání. Prezentované sdělení autorů se opírá o relevantní klíčová výzkumná zjištění vycházející z uskutečněných vlastních projektů a z dat obecně uznávaných, nebo obecně veřejnosti dostupných s implikovanou žádoucí kriticky objektivní reflexí k současným platným legislativním, případně jiným plošně závazným předpisům, doporučením atp.
In English
The text describes the basic framework of the current state of pre-school and primary school education of (socially excluded) Roma children and pupils in compulsory schooling, whose institutionalized school education is in the Czech Republic conected with inclusive education. The presented author's statement is based on relevant key research findings based on realized own projects and data generally acknowledged, or generally available to the public, with implied desirable critically objective reflections on the current valid legislative, or other area-specific regulations, recommendations, etc.