D
2017
Současný stav: Romské děti a romští žáci v povinném vzdělávání aneb východiska pro další nutné kroky
KALEJA, Martin a Eva ZEZULKOVÁ
Základní údaje
Originální název
Současný stav: Romské děti a romští žáci v povinném vzdělávání aneb východiska pro další nutné kroky
Název česky
Současný stav: Romské děti a romští žáci v povinném vzdělávání aneb východiska pro další nutné kroky
Název anglicky
Current Situation of Roma Children and Pupils in Compulsory School Education or Key Background for Next Steps
Vydání
první. Hradec Králové, Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2017. Koncepce vzdělávání a psychologie. roč. VII. od s. 44-51, 8 s. 2017
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/47813059:19510/17:A0000065
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky
vzdělávání; romské děti; romští žáci; škola; edukace; stát
Klíčová slova anglicky
school education; Roma children; Roma pupils; school; education; state
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
Příspěvek popisuje základní rámec současného stavu předškolního a základního vzdělávání (sociálně) vyloučených romských dětí a žáků povinné školní docházky, jejichž institucionalizovanou školní edukaci Česká republika spojuje s otázkou inkluzivního vzdělávání. Prezentované sdělení autorů se opírá o relevantní klíčová výzkumná zjištění vycházející z uskutečněných vlastních projektů a z dat obecně uznávaných, nebo obecně veřejnosti dostupných s implikovanou žádoucí kriticky objektivní reflexí k současným platným legislativním, případně jiným plošně závazným předpisům, doporučením atp.
Anglicky
The text describes the basic framework of the current state of pre-school and primary school education of (socially excluded) Roma children and pupils in compulsory schooling, whose institutionalized school education is in the Czech Republic conected with inclusive education. The presented author's statement is based on relevant key research findings based on realized own projects and data generally acknowledged, or generally available to the public, with implied desirable critically objective reflections on the current valid legislative, or other area-specific regulations, recommendations, etc.
Zobrazeno: 13. 2. 2025 11:54