KALEJA, Martin. Metodický text pro pedagogické pracovníky pro práci s rodiči romských žáků (Methodological text for pedagogical workers for work with parents of Roma pupils). první. Praha: Slovo 21, z. s., 2017. ISBN 978-80-907005-0-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metodický text pro pedagogické pracovníky pro práci s rodiči romských žáků
Name in Czech Metodický text pro pedagogické pracovníky pro práci s rodiči romských žáků
Name (in English) Methodological text for pedagogical workers for work with parents of Roma pupils
Authors KALEJA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Praha, 2017.
Publisher Slovo 21, z. s.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Textbook
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Online zde
RIV identification code RIV/47813059:19510/17:A0000068
Organization unit Faculty of Public Policies in Opava
ISBN 978-80-907005-0-5
Keywords (in Czech) Romské dítě; žák; škola; povinná školní docházka; pedagog; vzdělávání; výchova; profese; aspekty edukace; rodič; inkluze; zohlednění
Keywords in English Roma socially excluded pupil; pedagogical approach; engagement
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Changed: 10/3/2020 20:28.
Abstract
Předložený metodický text slouží pedagogickým pracovníkům základních škol, kteří pracují s romskými žáky z prostředí sociální exkluze vyznačující se školní neúspěšností, respektive, u nichž lze evidovat rizika školní neúspěšnosti. Zaměřuje se však především na rodinné prostředí žáka, na popis sociální exkluze rodičů, jejich názorů, postojů a životních strategií. Cílem textu je v souhrnné podobě zprostředkovat elementární poznatky, jejichž obsahy by pedagogická veřejnost měla do své odborné praxe v komunikaci s rodiči žáků vědomě a cíleně zanášet.
Abstract (in English)
The presented methodological text serves the elementary school pedagogues who: work with Roma pupils from social exclusion environment characterized by school failure, where there is a risk of school failure. However, it focuses primarily on the family environment to describe social exclusion of parents, their opinions, attitudes and life strategies. The aim of the text is in to provide elementary knowledge whose content would be the educational public should knowingly and purposefully enter into her professional practice in communication with pupils' parents.
PrintDisplayed: 10/6/2024 02:44