J 2017

How to Interconnect Research and Development in Educational Practice

KALEJA, Martin a Marek CETKOVSKÝ

Základní údaje

Originální název

How to Interconnect Research and Development in Educational Practice

Autoři

KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Marek CETKOVSKÝ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Social Pathology and Prevention, Opava, Fakulta veřejných politik, 2017, 2464-5877

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50400 5.4 Sociology

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/47813059:19510/17:A0000080

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

Klíčová slova anglicky

research; education; interconnection

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2020 01:33, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Anotace

V originále

Experts from the Faculty of Public Policies of the Silesian University in Opava, as an implementation team conducted a sociological monitoring of education of preschool children and pupils of compulsory school education in the context of the whole of Czech Republic in the period from June 2014 to September 2015. They implement a research contract where the contracting authority was the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic. The research goal had three basic research planes. The first one involved the implementation of research in the field of literacy among pupils of 3rd and 4th grade at primary schools of all types. The second research plane focused on the readiness of teachers to educate all groups of pupils, and the third dealt with an analysis of educational systems in two selected cities – Sokolov and Krnov.