Detailed Information on Publication Record
2016
Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí
KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ, Marta KOLAŘÍKOVÁ, Pavel MÜHLPACHR, Marie VÍTKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí
Name in Czech
Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí
Name (in English)
Straight and clear support of school inclusion - the question of school, family and neighborhood
Authors
KALEJA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Eva ZEZULKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marta KOLAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavel MÜHLPACHR (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
2016
Publisher
hlavní řešitel: Martin Kaleja
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Projekty výzkumu a vývoje
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/47813059:19510/16:A0000081
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
Keywords (in Czech)
inkluze; vzdělávání; škola; pedagog; asistent pedagoga; speciální pedagog; koordinátor
Keywords in English
inclusion; education; school; pedagogue; asistent teacher; special educational needs teacher; koordinator
Tags
Reviewed
Změněno: 9/3/2020 01:34, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
V originále
Projekt představuje výzkumně podloženou žádoucí podporu inkluzivní politiky vzdělávání romských žáků ZŠ s předmětným zásahem do otázek rodinného prostředí, školního prostředí, otázek poradenství a kompetencí pedagogů a jiných pracovníků, angažujících se do řešené problematiky. Koncepčně je sestaven ze 6 KA, jejichž cíle zohledňují aktuální potřeby definovaných úkolů jednotlivých částí projektu, vedou terénní pedagogickou společnost k systemizovaným změnám, vedoucím k prevenci školní neúspěšnosti.
In English
The project is a research supported by the desirable support of an inclusive policy for the education of Roma pupils in the elementary schools with a particular focus on issues related to the family environment, the school environment, advisory issues and the competencies of teachers and other staff involved in the problem. Conceptually, it consists of six KAs, the objectives of which take into account the current needs of the defined tasks of the individual parts of the project, lead the field pedagogical society to systemic changes leading to the prevention of school failure.