x 2016

Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí

KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ, Marta KOLAŘÍKOVÁ, Pavel MÜHLPACHR, Marie VÍTKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí

Name in Czech

Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí

Name (in English)

Straight and clear support of school inclusion - the question of school, family and neighborhood

Authors

KALEJA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Eva ZEZULKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marta KOLAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavel MÜHLPACHR (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

2016

Publisher

hlavní řešitel: Martin Kaleja

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Projekty výzkumu a vývoje

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/47813059:19510/16:A0000081

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

Keywords (in Czech)

inkluze; vzdělávání; škola; pedagog; asistent pedagoga; speciální pedagog; koordinátor

Keywords in English

inclusion; education; school; pedagogue; asistent teacher; special educational needs teacher; koordinator

Tags

Reviewed
Změněno: 9/3/2020 01:34, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Abstract

V originále

Projekt představuje výzkumně podloženou žádoucí podporu inkluzivní politiky vzdělávání romských žáků ZŠ s předmětným zásahem do otázek rodinného prostředí, školního prostředí, otázek poradenství a kompetencí pedagogů a jiných pracovníků, angažujících se do řešené problematiky. Koncepčně je sestaven ze 6 KA, jejichž cíle zohledňují aktuální potřeby definovaných úkolů jednotlivých částí projektu, vedou terénní pedagogickou společnost k systemizovaným změnám, vedoucím k prevenci školní neúspěšnosti.

In English

The project is a research supported by the desirable support of an inclusive policy for the education of Roma pupils in the elementary schools with a particular focus on issues related to the family environment, the school environment, advisory issues and the competencies of teachers and other staff involved in the problem. Conceptually, it consists of six KAs, the objectives of which take into account the current needs of the defined tasks of the individual parts of the project, lead the field pedagogical society to systemic changes leading to the prevention of school failure.