2016
Drop-out a jeho vysokoškolský kontext v aplikovaném výzkumném projektu
KALEJA, Martin a Eva ZEZULKOVÁZákladní údaje
Originální název
Drop-out a jeho vysokoškolský kontext v aplikovaném výzkumném projektu
Název česky
Drop-out a jeho vysokoškolský kontext v aplikovaném výzkumném projektu
Název anglicky
Drop-out and its Higher Education Context in an Applied Research Project
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICCOLE 2016, od s. 198-208, 11 s. 2016
Nakladatel
Mendelova univerzita v Brně
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky
student; neúspěšnost ve vzdělání; vysoká škola; statistika; podmínky studia; student se specifickými potřebami; modifikace podmínek studia
Klíčová slova anglicky
student; success in higher education; university; statistics; study conditions; student with special educational needs; modification of study conditions
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2020 01:23, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
V originále
Prezentovaný text svým charakterem poukazuje na jeden z palčivých problémů vysokoškolského vzdělávání v České republice, kterým je otázka neúspěšného ukončení studia ze strany instituce z důvodu neplnění studijních povinností nebo na vlastní žádost studenta. Autoři uvádějí klíčový kontext sledovaného fenoménu ve vztahu k ČR a konkrétní VŠ, jehož záměrem je demonstrovat praktické aspekty aplikovaného výzkumu, majícího význam v mnoha strukturálních kategoriích v prostředí vysokých škol či univerzit. Na příkladu jedné kvalitativně orientované studie chtějí poskytnout náhled na cíleně systemizovanou podobu prevence neúspěšnosti, jíž obsahem je pedagogická intervence zaměřená na podporu rovných příležitostí v terciárním vzdělávání. Dlouhodobé pedagogické, rozvojové a výzkumné zkušenosti autorům umožňují zdůraznit, že výše uvedená podpora studia může být optimálně korigována (s ohledem na podmínky univerzity, příslušný studijní obor, individualitu studenta atp.) na základě pregnantně definovaných výzkumných závěrů aplikovaného výzkumného projektu.
Anglicky
The presented text has a basic aim to highlight one of the pressing problems of higher educational system in the Czech Republic, which is the question of unsuccessful graduation due to the decision of an institution or at own request of a student. The authors present the key context of the phenomenon in relation to the Czech Republic and the particular university with the aim to demonstrate some specific aspects of applied research project, which has a great importance in many structural dimensions in higher educational system. The qualitatively oriented study wants to demonstrate a pedagogical intervention as a concrete form of mechanism of equal opportunities. The authors have long-term pedagogical experience, and also experience in development and research field of higher education of students with specific educational needs. They want to emphasize that the support for the target groups of students can be optimally corrected (with respect to the conditions of universities, the relevant field of study, individualities of students, etc.), if the final research findings are correctly and exactly defined.