D 2018

Snoezelen v praxi speciální pedagogiky a v jejím výzkumu

JANKŮ, Kateřina a Martin KALEJA

Základní údaje

Originální název

Snoezelen v praxi speciální pedagogiky a v jejím výzkumu

Název česky

Snoezelen v praxi speciální pedagogiky a v jejím výzkumu

Název anglicky

Snoezelen in Practise of Special Pedagogy and its Research

Autoři

JANKŮ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin KALEJA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Hradec Králové, Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2018. Učitel, žák, psycholog, od s. 81-87, 8 s. 2018

Nakladatel

MAGNANIMITAS

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/47813059:19510/18:A0000095

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-87952-25-2

Klíčová slova česky

Snoezelen, speciální pedagogika, výzkum, praxe

Klíčová slova anglicky

Snoezelen; special education; research; practise

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 2. 2020 20:49, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Anotace

V originále

Prezentované sdělení pojednává o smyslovém aktivizačním přístupu, zahrnujícím širokou plejádu metod a technik, označovaném jako Snoezelen, který se využívá za účelem poskytnutí podpory, motivace, zprostředkování zkušenosti u osob s vícečetným postižením různého věku, zejména však u dětí a dospívajících. Autoři textu nastiňují jeho význam ve speciálněpedagogické praxi a poukazují na absenci potřebných speciálněpedagogických výzkumných záměrů v prostoru České republiky. Na konci svého příspěvku prezentují vybrané dílčí závěry z realizovaných empiricky uchopených schémat.

Anglicky

The text deals with sensory activation approach involving a wide variety of methods and techniques, called Snoezelen, which is used to provide support, motivation, giving experience to people with multiple disabilities of different ages, especially children and adolescents. The authors of the text outline its importance in special pedagogy and point to the absence of special pedagogical research intentions in the Czech Republic. In conclusion, they present selected partial conclusions from realized empirical projects.