2018
Snoezelen v praxi speciální pedagogiky a v jejím výzkumu
JANKŮ, Kateřina a Martin KALEJAZákladní údaje
Originální název
Snoezelen v praxi speciální pedagogiky a v jejím výzkumu
Název česky
Snoezelen v praxi speciální pedagogiky a v jejím výzkumu
Název anglicky
Snoezelen in Practise of Special Pedagogy and its Research
Autoři
JANKŮ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin KALEJA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Hradec Králové, Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2018. Učitel, žák, psycholog, od s. 81-87, 8 s. 2018
Nakladatel
MAGNANIMITAS
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19510/18:A0000095
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-87952-25-2
Klíčová slova česky
Snoezelen, speciální pedagogika, výzkum, praxe
Klíčová slova anglicky
Snoezelen; special education; research; practise
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 2. 2020 20:49, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
V originále
Prezentované sdělení pojednává o smyslovém aktivizačním přístupu, zahrnujícím širokou plejádu metod a technik, označovaném jako Snoezelen, který se využívá za účelem poskytnutí podpory, motivace, zprostředkování zkušenosti u osob s vícečetným postižením různého věku, zejména však u dětí a dospívajících. Autoři textu nastiňují jeho význam ve speciálněpedagogické praxi a poukazují na absenci potřebných speciálněpedagogických výzkumných záměrů v prostoru České republiky. Na konci svého příspěvku prezentují vybrané dílčí závěry z realizovaných empiricky uchopených schémat.
Anglicky
The text deals with sensory activation approach involving a wide variety of methods and techniques, called Snoezelen, which is used to provide support, motivation, giving experience to people with multiple disabilities of different ages, especially children and adolescents. The authors of the text outline its importance in special pedagogy and point to the absence of special pedagogical research intentions in the Czech Republic. In conclusion, they present selected partial conclusions from realized empirical projects.