D
2017
Simulace výběru destinace účastníkem cestovního ruchu, multiagentní přístup
JANÍK, Petr
Základní údaje
Originální název
Simulace výběru destinace účastníkem cestovního ruchu, multiagentní přístup
Název anglicky
Tourist destination choice, simulation with multiagents approach
Autoři
JANÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Region v rozvoji společnosti 2017, od s. 309-320, 12 s. 2017
Nakladatel
Mendelova univerzita v Brně
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50901 Other social sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/47813059:19240/17:A0000353
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Klíčová slova anglicky
push/ pull model; destination choice; simulation of decision making; multiagents modelling
V originále
Příspěvek se zaměřuje na využití počítačové simulace s multiagentním přístupem k modelování v podmínkách cestovního ruchu. Model rozhodování účastníka cestovního ruchu je založen na faktorech vytlačování a přitahování (push/pull), přičemž určující je zaměření na motivaci (iniciaci) pro uskutečnění cesty a dále výběr destinace. Simulační model bude implementován v modelovacím nástroji NetLogo 6.0. Simulační model bude vytvořen s využitím if-what analýzy a bude umožňovat změnu parametrů v průběhu simulace a ovlivňovat tak chování agentů návštěvníků v umělém prostředí modelu. Cílem je identifikovat klíčové faktory, které ovlivňují návštěvnost destinace a také iniciační faktory, které určují ochotu z regionu vycestovat.
Anglicky
The paper focuses on the use of computer simulation with multi-agent approach to modeling in tourism. The model of decision making by a participant in tourism is based on push / pull factors, with a focus on motivation (initiation) to make the journey and destination selection. The simulation model will be implemented in the NetLogo 6.0 modeling tool. The simulation model will be created with the use of if-what analysis and will allow the parameters to be changed during the simulation and thus affect the behaviors of visitors' agents in the artificial environment of the model. The aim is to identify the key factors that affect the visitor traffic, as well as the initiating factors that determine the willingness of the region to travel.
Zobrazeno: 24. 11. 2024 18:52