2018
Proměny dramaturgie 2: aktuální profesní a pedagogická situace dramaturgií
CHROBÁK, Jakub, Pavla BERGMANNOVÁ, Miloslav KLÍMA, Jan GOGOLA ML., Tomáš KEPKA et. al.Základní údaje
Originální název
Proměny dramaturgie 2: aktuální profesní a pedagogická situace dramaturgií
Název česky
Proměny dramaturgie 2: aktuální profesní a pedagogická situace dramaturgií
Název anglicky
Changes in dramaturgy 2: current professional and pedagogical situation in dramaturgy
Autoři
CHROBÁK, Jakub (203 Česká republika, domácí), Pavla BERGMANNOVÁ (203 Česká republika, domácí), Miloslav KLÍMA, Jan GOGOLA ML., Tomáš KEPKA, Ĺudovít LABÍK, Bedřich LUDVÍK, Andrea HANÁČKOVÁ, Iveta NOVOTNÁ, Tereza REKOVÁ a Alena BLAŽEJOVSKÁ
Vydání
1. vyd. Opava, 116 s. 2018
Nakladatel
Slezská univerzita v Opavě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
60405 Studies on Film, Radio and Television
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19240/18:A0000380
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-7510-321-5
Klíčová slova česky
dramaturgie; historie; teorie; transformace; situace; divadlo; film; televize; rozhlas
Klíčová slova anglicky
dramaturgy; history; theory; transformation; situation; theatre; film; television; radio
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2019 16:51, Mgr. Jan Heczko, Ph.D.
V originále
Kolektivní monografie vycházející z obsahu druhého ročníku vědecké konference Proměny dramaturgie. Publikace nabízí analytický pohled na dramaturgické postupy a přístupy především v dokumentární tvorbě, a to napříč uměleckými odvětvími, neopomíjí však ani žánry další. Prostřednictvím této odborné publikace se čtenáři mohou seznámit mimo jiné se změnami paradigmat v moderní dramaturgii, se specifiky dramaturgie rozhlasového i filmového dokumentu, se základními pilíři divadelní dramaturgie v současné době překotných technologických změn, využitím nových médií v dokumentu, problematikou podcastů, zvukovou dramaturgií či fenoménem inscenovaného čtení jako svébytným divadelním žánrem. Pohled na problematiku přitom nabízejí jak významní profesionálové z praxe, tak odborníci z akademické půdy, kteří budoucí tvůrce vychovávají.
Anglicky
A collective monograph follows on from the content of the second year of the scientific conference Transformations of Dramaturgy. This book offers analytical view on dramaturgical methods and approaches primarily in documentary production, that is through arts industries, nevertheless, it does not neglect the other genres. Reading this professional publication readers can learn about changes of paradigms in modern dramaturgy, particularities of broadcast and fi lm documentary dramaturgy, basic pillars of theatrical dramaturgy in a current era of rapid technological changes, use of new media in documentary, podcast issues, audio dramaturgy or about a stage reading phenomenon as an independent theatrical genre. A view on this topic is offered by significant professionals from practice as well as academics who tutor future creators.