c 2019

E-learningová opora Vysokoškolské vzdělávání z perspektivy studijní (ne)úspěšnosti se zaměřením na studenty

KALEJA, Martin

Basic information

Original name

E-learningová opora Vysokoškolské vzdělávání z perspektivy studijní (ne)úspěšnosti se zaměřením na studenty

Name in Czech

E-learningová opora Vysokoškolské vzdělávání z perspektivy studijní (ne)úspěšnosti se zaměřením na studenty

Name (in English)

E-learning Course of High School Education from the View of (Un)Success of Study - A Perspective of Students

Authors

Edition

Opava, 2019

Publisher

Slezská univerzita v Opavě

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

Keywords (in Czech)

výzkumný projekt; studijní neúspěšnost; vysoká škola; vzdělávání; student

Keywords in English

research project; study failure; university;student
Změněno: 20/2/2020 20:26, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Abstract

V originále

Výzkumný rámec předloženého projektu je vázán na kritickou analýzu indikátorů negativně determinujících objektivní neúspěšnost studentů FVP SU v Opavě, kteří v době realizace projektu přecházejí do stavu neaktivních studentů z důvodu ukončení studia a kterým v období 2008 – 2015 studium bylo ukončeno univerzitou, případně bylo ukončeno na vlastní žádost. Prostřednictvím aplikace kvantitativně a kvalitativně organizovaných výzkumných schémat se řešitelský tým zaměří na již předem zmapované oblasti zkoumaného fenoménu, s cílem exaktně a v intencích platných standardů definovat, charakterizovat, kvantifikovat a objasňovat souvislosti zasahující do řešeného tématu. Výzkumné kroky budou konstruovány do několika etap vlastní realizace projektového záměru: specifikace cílové skupiny výzkumu, vymezení výzkumného rozsahu ve vztahu k cílové skupině a její diverzifikaci, zajištění podmínek realizace výzkumu, pilotáž/raport, sběr empirických dat, zpracování a optimálně volena analýza získaných dat. Následně z metodologicky relevantně věcné a adekvátně koncipované analýzy vyplynou exaktně definované výzkumné závěry a doporučení pro implikaci do teoretických poznatků relevantních disciplín a především pro implikaci poznatků do kompetenčního rámce akademických pracovníků vybraných studijních programů a oborů, a to se zřetelným důrazem k inovaci jednotlivých předmětů/kurzů vyučovaných na SLU v Opavě. Realizace výzkumného záměru v sobě zahrnuje přímou podporu kvality vzdělávání na FVP SU v Opavě, kterou řešitelský tým vnímá jako praktický dopad empiricky laděných vstupů a výstupů projektu, jehož doba řešení počítá s tříletým obdobím.