2019
			
	    
	
	
    Průzkum aktuální nabídky trendů cestovního ruchu u vybraných cestovních kanceláří / agentur v Moravskoslezském kraji
KAJZAR, PatrikBasic information
Original name
Průzkum aktuální nabídky trendů cestovního ruchu u vybraných cestovních kanceláří / agentur v Moravskoslezském kraji
	Name (in English)
Survey of the current offer of tourism trends in selected travel agencies in the Moravian-Silesian Region
		Authors
KAJZAR, Patrik (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
			Edition
 Brno, sborník z mezinárodní vědecké konference: Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu, p. 79-86, 8 pp. 2019
			Publisher
VŠOH
		Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Proceedings paper
		Field of Study
50902 Social sciences, interdisciplinary
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
		RIV identification code
RIV/47813059:19520/19:A0000013
		Organization unit
School of Business Administration in Karvina
			ISBN
978-80-7627-006-0
		Keywords (in Czech)
Trendy cestovního ruchu, cestovní kanceláře, agentury, Moravskoslezský kraj.
		Keywords in English
Trends of tourism; tour operators; travel agencies; agencies; Moravian-Silesian region
		Tags
Reviewed
		
				
				Changed: 24/10/2019 14:22, Ing. Patrik Kajzar, Ph.D.
				
		In the original language
Trendy cestovního ruchu představují charakteristický směr nebo posloupnost, související s vývojem události, která ukazuje dlouhodobou tendenci právě v této oblasti. Příspěvek se věnuje problematice trendů cestovního ruchu u vybraných cestovních kanceláří / agentur v Moravskoslezském kraji. Cílem příspěvku je zhodnotit u vybraných cestovních kanceláří/ agentur jejich aktuální nabídku. Data byla získána jak primárním výzkumem u vybraných podniků cestovního ruchu, tak i sekundárním, prostřednictvím odborných publikací, časopisů a konferenčních sborníků věnující se zkoumané problematice
				In English
Tourism trends represent the characteristic direction or sequence associated with the development of the event, which shows a long-term trend in this area. The contribution deals with the issues of tourism trends in selected tour operators / travel agencies in the Moravian-Silesian Region. The aim of the paper is to evaluate their current offer at selected tour operators/travel agencies. The data was obtained both through primary research at selected tourism enterprises and secondary through specialized publications, journals and conference proceedings devoted to the survey