KAJZAR, Patrik, Pavlína PELLEŠOVÁ and Miroslava KOSTKOVÁ. Role moderních informačních technologíí v nabídce cestovního ruchu ČR (Role of Moderní Information Technology in Tourism Supply in Czech Republic). Online. In Hotelnictví, turismus a vzdělávání. Praha: VSH v Praze 8, 2018, p. 128-140. ISBN 978-80-87411-93-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Role moderních informačních technologíí v nabídce cestovního ruchu ČR
Name in Czech Role moderních informačních technologíí v nabídce cestovního ruchu ČR
Name (in English) Role of Moderní Information Technology in Tourism Supply in Czech Republic
Authors KAJZAR, Patrik (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavlína PELLEŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Miroslava KOSTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Praha, Hotelnictví, turismus a vzdělávání, p. 128-140, 13 pp. 2018.
Publisher VSH v Praze 8
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/47813059:19520/18:00011051
Organization unit School of Business Administration in Karvina
ISBN 978-80-87411-93-3
Keywords in English Tourism; Information technologies; Internet; Facebook; Tourism supply
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 21/11/2019 15:04.
Abstract
V odvětví cestovního ruchu se nezbytně setkáváme s moderními informačními technologiemi a jejich využitím v prezentaci, propagaci a prodeji nabídky služeb. Internet je nejmladším globálním informačním, komunikačním a prodejním médiem současnosti. Stal se významným nástrojem marketingové komunikace subjektů cestovního ruchu při získávání a výměně informací, při provádění rezervací a prodeji kapacit a služeb. Cílem příspěvku je ukázat, že moderní informační technologie jsou nezbytnou součástí rozvoje cestovního ruchu. Klíčová slova: Cestovní ruch, informační technologie, internet, facebook, nabídka cestovního ruchu
Abstract (in English)
In the tourism industry, we are in a position to meet modern information technologies and their use in the presentation, promotion and sale of services. The Internet is the youngest global information, communication and sales media today. It has become an important tool for the marketing communication of tourism operators in obtaining and exchanging information, booking and selling capacities and services. The aim of the paper is to show that modern information technologies are an essential part of the development of tourism
PrintDisplayed: 27/4/2024 23:24