C 2017

Gastrofestivaly jako nástroj propagace regionu

KOSTKOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Gastrofestivaly jako nástroj propagace regionu

Name in Czech

Gastrofestivaly jako nástroj propagace regionu

Name (in English)

Gastrofestivals as a tool of regional promotion

Authors

KOSTKOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Opava, Gastronomie a cestovní ruch, p. 72-88, 17 pp. 2017

Publisher

X-media servis s.r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/47813059:19520/17:A0000025

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

ISBN

978-80-7510-240-9

Keywords (in Czech)

gastrofestivaly, propagace, region

Keywords in English

gastrofestivals; promotion; region

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 18/11/2020 12:27, Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.

Abstract

V originále

Kulinářský cestovní ruch přispívá k rozvoji regionu tím, že je spojen s produkcí místních kvalitních surovin a zároveň posiluje zájem o prodloužení pobytu návštěvníků destinace. Kulinářský zážitek je ovlivněn i tím, v jakém prostředí a v jaké atmosféře pokrmy konzumujeme. Kapitola se věnuje významu gastrofestivalů jako nástroje pro propagaci regionu, poskytuje výsledky primárního výzkumu, který byl proveden v Moravskoslezském kraji a který deklaruje v komparaci s dalšími propagačními akcemi jeho význam.

In English

Culinary tourism contributes to the development of the region by being linked to the production of local quality ingredients while at the same time strengthening the interest in extending the stay of visitors to the destination. The culinary experience is also influenced by the environment and atmosphere in which we consume meals. The chapter deals with the importance of gastronomic festivals as a tool for the promotion of the region.