KOSTKOVÁ, Miroslava. Gastrofestivaly jako nástroj propagace regionu (Gastrofestivals as a tool of regional promotion). In Jiří Vaníček. Gastronomie a cestovní ruch. Opava: X-media servis s.r.o., 2017, p. 72-88. ISBN 978-80-7510-240-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Gastrofestivaly jako nástroj propagace regionu
Name in Czech Gastrofestivaly jako nástroj propagace regionu
Name (in English) Gastrofestivals as a tool of regional promotion
Authors KOSTKOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Opava, Gastronomie a cestovní ruch, p. 72-88, 17 pp. 2017.
Publisher X-media servis s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/47813059:19520/17:A0000025
Organization unit School of Business Administration in Karvina
ISBN 978-80-7510-240-9
Keywords (in Czech) gastrofestivaly, propagace, region
Keywords in English gastrofestivals; promotion; region
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Miroslava Kostková, Ph.D., učo 48691. Changed: 18/11/2020 12:27.
Abstract
Kulinářský cestovní ruch přispívá k rozvoji regionu tím, že je spojen s produkcí místních kvalitních surovin a zároveň posiluje zájem o prodloužení pobytu návštěvníků destinace. Kulinářský zážitek je ovlivněn i tím, v jakém prostředí a v jaké atmosféře pokrmy konzumujeme. Kapitola se věnuje významu gastrofestivalů jako nástroje pro propagaci regionu, poskytuje výsledky primárního výzkumu, který byl proveden v Moravskoslezském kraji a který deklaruje v komparaci s dalšími propagačními akcemi jeho význam.
Abstract (in English)
Culinary tourism contributes to the development of the region by being linked to the production of local quality ingredients while at the same time strengthening the interest in extending the stay of visitors to the destination. The culinary experience is also influenced by the environment and atmosphere in which we consume meals. The chapter deals with the importance of gastronomic festivals as a tool for the promotion of the region.
PrintDisplayed: 25/4/2024 16:45