ZEZULKOVÁ, Eva and Kateřina JANKŮ. TEAM WORK AS TARGETED SUPPORT OF INCLUSION IN EDUCATION. Online. In ICERI 2019 Proceedings. ICERI 2019, 12th International Conference of Education, Research and Innovation. 1st ed. Seville, SPAIN: ICERI2019, 2019, p. 1803-1808. ISBN 978-84-09-14755-7. Available from: https://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0505.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name TEAM WORK AS TARGETED SUPPORT OF INCLUSION IN EDUCATION
Name in Czech Týmová spolupráce jako cílená podpora inkluzivního vzdělávání
Authors ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Seville, SPAIN, ICERI 2019, 12th International Conference of Education, Research and Innovation, p. 1803-1808, 6 pp. 2019.
Publisher ICERI2019
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Spain
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/47813059:19510/19:A0000189
Organization unit Faculty of Public Policies in Opava
ISBN 978-84-09-14755-7
ISSN 2340-1095
Doi http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0505
UT WoS 000530109201134
Keywords (in Czech) Školní inkluze; žák ohrožený školním neúspěchem; týmová spolupráce; mimoškolní doučování; školní poradenské pracoviště;
Keywords in English School inclusion; pupil at risk of school failure; teamwork; extracurricular tutoring; school counseling center;
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Kateřina Janků, Ph.D., učo 51962. Changed: 14/2/2022 20:40.
Abstract
Cílem předloženého článku je informovat o realizaci a výsledcích projektu Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí (r.č. CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000239) garantovaném Slezskou univerzitou v Opavě, Fakultou veřejných politik. V projektu byly řešeny otázky související s podmínkami inkluzivního vzdělávání s důrazem na zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků, na spolupráci se zákonnými zástupci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání a přímou podporu právě těmto žákům.
PrintDisplayed: 10/5/2024 03:29