Detailed Information on Publication Record
2019
Posuňme inkluzi ve vzdělávání Romů o krok dál
KALEJA, MartinBasic information
Original name
Posuňme inkluzi ve vzdělávání Romů o krok dál
Name in Czech
Posuňme inkluzi ve vzdělávání Romů o krok dál
Name (in English)
Let us take inclusion in Roma education one step further
Authors
KALEJA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
první. Opava, Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké a odborné konference, p. 6 - 14, 9 pp. 2019
Publisher
Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/47813059:19510/19:A0000196
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
ISBN
978-80-7510-381-9
Keywords (in Czech)
Romské dítě; žák; škola; povinná školní docházka; pedagog; vzdělávání; výchova; profese; aspekty edukace; rodič; inkluze; zohlednění
Keywords in English
Roma children; pupil; school; compulsory school attendance; education; upbringing; profession; aspects of education; parent; inclusion; consideration
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 25/12/2019 17:55, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
V originále
Příspěvek tematizovaný k inkluzi ve vzdělávání romských dětí a žáků povinné školní docházky svým obsahem posouvá často diskutované otázky, týkající se institucionalizovaného školního vzdělávání, v jehož rámci se hojně, a jak se také zdá zdlouhavě, prolongovaně, ovšem nadále bez jasnějšího posunu v dané věci, či hmatatelného výsledku, řeší problémy segregovaného školství a tzv. systémová pochybení ve smyslu diagnostických procesů a jejich zkreslených či obecně generalizovaných závěrů. Text cílí k záměrnému posunu v inkluzivních tendencích, a to směrem k jazyku, k osobnímu a osobnostnímu nastavení pedagogických pracovníků, v jehož rámci bude reálné pedagogické působení v souladu se standardy výkonu profese. Součástí textu je krátká prezentace dosažených projektových výstupů, které díky vlastní realizaci projektu celý řešitelský tým svým proangažovaným úsilím a nasazením zajistil, za co všem projektovým pracovníkům jako řešitel projektu upřímně děkuji.
In English
The article on inclusion in education of Roma children and pupils of compulsory school education shifts the content of frequently discussed questions concerning institutionalized school education. education, in which it seems to be solving the problems of segregated education and so-called education in a large and, as it also seems lengthy, prolonged, but still without a clearer shift in the matter or tangible outcome.