D 2019

Posuňme inkluzi ve vzdělávání Romů o krok dál

KALEJA, Martin

Basic information

Original name

Posuňme inkluzi ve vzdělávání Romů o krok dál

Name in Czech

Posuňme inkluzi ve vzdělávání Romů o krok dál

Name (in English)

Let us take inclusion in Roma education one step further

Authors

KALEJA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Opava, Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké a odborné konference, p. 6 - 14, 9 pp. 2019

Publisher

Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/47813059:19510/19:A0000196

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

ISBN

978-80-7510-381-9

Keywords (in Czech)

Romské dítě; žák; škola; povinná školní docházka; pedagog; vzdělávání; výchova; profese; aspekty edukace; rodič; inkluze; zohlednění

Keywords in English

Roma children; pupil; school; compulsory school attendance; education; upbringing; profession; aspects of education; parent; inclusion; consideration

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 25/12/2019 17:55, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek tematizovaný k inkluzi ve vzdělávání romských dětí a žáků povinné školní docházky svým obsahem posouvá často diskutované otázky, týkající se institucionalizovaného školního vzdělávání, v jehož rámci se hojně, a jak se také zdá zdlouhavě, prolongovaně, ovšem nadále bez jasnějšího posunu v dané věci, či hmatatelného výsledku, řeší problémy segregovaného školství a tzv. systémová pochybení ve smyslu diagnostických procesů a jejich zkreslených či obecně generalizovaných závěrů. Text cílí k záměrnému posunu v inkluzivních tendencích, a to směrem k jazyku, k osobnímu a osobnostnímu nastavení pedagogických pracovníků, v jehož rámci bude reálné pedagogické působení v souladu se standardy výkonu profese. Součástí textu je krátká prezentace dosažených projektových výstupů, které díky vlastní realizaci projektu celý řešitelský tým svým proangažovaným úsilím a nasazením zajistil, za co všem projektovým pracovníkům jako řešitel projektu upřímně děkuji.

In English

The article on inclusion in education of Roma children and pupils of compulsory school education shifts the content of frequently discussed questions concerning institutionalized school education. education, in which it seems to be solving the problems of segregated education and so-called education in a large and, as it also seems lengthy, prolonged, but still without a clearer shift in the matter or tangible outcome.