J 2019

Customer relationship management in small and medium-sized enterprises of the Moravian-Silesian region: Qualitative research.

LANGEROVÁ, Adéla and Halina STARZYCZNÁ

Basic information

Original name

Customer relationship management in small and medium-sized enterprises of the Moravian-Silesian region: Qualitative research.

Name in Czech

CRM v malých a středních podnicích Moravskoslezského regionu: Kvalitativní výzkum.

Authors

LANGEROVÁ, Adéla (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Halina STARZYCZNÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Acta academica karviniensia, Karviná, 2019, 1212-415X

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/47813059:19520/19:A0000050

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

Keywords in English

Customer relationship management; CRM definition; CRM architecture; CRM elements; CRM benefits and barriers; CRM in SME.

Tags

Reviewed
Změněno: 26/4/2020 21:17, Miroslava Snopková

Abstract

V originále

Customer relationship management (CRM) is in the centre of attention of companies of any size and it is applied in different areas of national economy. In the School of Business Administration in Karviná the CRM research is being carried out since 2005 under a grant and other projects. The objective of this article is to introduce partial results of the latest research carried out especially under “Student Grant Competition” (2017-2019) or under the project of long-term sustainability OP VK (2014-2019). The particular objective of this contribution is to introduce brief conclusions of the interviews we had with representatives of small and medium sized enterprises (SME) in the Moravian-Silesian Region. These interviews were a necessary part of the pre-research phase of our qualitative research. Our research topic is connected with the main problem areas of CRM in the Moravian-Silesian Region.

In Czech

Řízení vztahů se zákazníky (CRM) je v centru pozornosti společností všech velikostí a je aplikováno v různých oblastech národní ekonomiky. Na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné probíhá výzkum CRM od roku 2005 v rámci grantu a dalších projektů. Cílem tohoto článku je představit dílčí výsledky nejnovějšího výzkumu provedeného zejména v rámci „Studentské grantové soutěže“ (2017-2019) a v rámci projektu dlouhodobé udržitelnosti OP VK (2014-2019). Konkrétním cílem tohoto příspěvku je představit stručné závěry rozhovorů, které jsme měli se zástupci malých a středních podniků (MSP) v Moravskoslezském kraji. Tyto rozhovory byly nezbytnou součástí předvýzkumné fáze našeho kvalitativního výzkumu. Naše výzkumné téma je spojeno s hlavními problémovými oblastmi CRM v Moravskoslezském kraji.