CHROMČÁKOVÁ, Adéla and Halina STARZYCZNÁ. Strategic part of CRM architecture in small and medium-sized enterprises in the Czech Republic. In Decision Making for Small and Medium-Sized Enterprises. Karviná: Slezská univerzita v Opavě. Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2019, p. 130-139. ISBN 978-80-7510-339-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Strategic part of CRM architecture in small and medium-sized enterprises in the Czech Republic
Name in Czech Strategická část architektury CRM v malých a středních podnicích v České republice
Authors CHROMČÁKOVÁ, Adéla and Halina STARZYCZNÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Karviná, Decision Making for Small and Medium-Sized Enterprises, p. 130-139, 10 pp. 2019.
Publisher Slezská univerzita v Opavě. Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/47813059:19520/19:A0000053
Organization unit School of Business Administration in Karvina
ISBN 978-80-7510-339-0
UT WoS 000519107000016
Keywords (in Czech) CRM; architektura CRM; PDCA; SMEs; strategické aktivity.
Keywords in English CRM; CRM architekture; PDCA; SMEs; strategic activities.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Miroslava Snopková, učo 43819. Changed: 7/5/2020 09:11.
Abstract
The aim of this article is to evaluate the level of the strategic CRM part in small and medium-sized enterprises in the Moravian-Silesian region in Czech Republic. The strategic part is part of the CRM architecture. The starting point of this article is a theoretical review on the issue researched. Primary quantitative research was addressed to SMEs in the Moravian-Silesian region. Data has been divided by the size of enterprises in relative frequency. The level of strategic activities was divided according to modified PDCA method (Deming cycle). The highest level was achieved by SMEs in setting customer communication rules (78%) and strategy setting for individual loyal customers (76%). The lowest level was in the CRM strategy setting (64%). Research question and hypotheses have been identified and evaluated by a Pearson correlation coefficient. Formulated hypotheses were focused on the related enterprise size and selected strategic activities. The high correlation coefficient and the high significance correlation test confirmed a statistically significant dependence on most variables.
Abstract (in Czech)
Cílem článku je zhodnotit úroveň strategické části CRM v malých a středních podnicích v Moravskoslezském kraji v České republice. Strategická část je součástí architektury CRM. Výchozím bodem tohoto článku je teoretický přehled o zkoumané problematice. Primární kvantitativní výzkum byl určen malým a středním podnikům v Moravskoslezském regionu. Údaje byly rozděleny podle velikosti podniků v relativní četnosti. Úroveň strategických aktivit byla rozdělena podle modifikované metody PDCA (Demingův cyklus). Nejvyšší úrovně dosáhly malé a střední podniky při stanovování pravidel pro komunikaci se zákazníky (78%) a stanovení strategie pro jednotlivé věrné zákazníky (76%). Nejnižší úroveň se projevila v nastavení strategie CRM (64%). Výzkumná otázka a hypotézy byly identifikovány a vyhodnoceny Pearsonovým korelačním koeficientem. Formulované hypotézy byly zaměřeny na související velikost podniku a vybrané strategické činnosti. Vysoký korelační koeficient a test korelace potvrdily statisticky významnou závislost na většině proměnných.
PrintDisplayed: 4/5/2024 21:27