BAUEROVÁ, Radka. The Development and Perspective of Online Shopping in Connection with Technology Acceptance. Economics Management Innovation. 2019, roč. 11, č. 3, s. 52-63. ISSN 1805-353X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Development and Perspective of Online Shopping in Connection with Technology Acceptance.
Autoři BAUEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Economics Management Innovation, 2019, 1805-353X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Webová adresa ukazující na text publikace
Kód RIV RIV/47813059:19520/19:A0000056
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Klíčová slova anglicky Customers´ behaviour; online shopping; forecasting; retail; e-tail; hybrid companies
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Petra Skoumalová, učo 50554. Změněno: 21. 4. 2020 11:21.
Anotace
The rapid growth of e-shoppers has caused the growing interest of companies in using the online environment. Companies are trying to attract the attention of consumers and also trying to gain new customers. Therefore, in the situation when a company does not only create e-marketing but is also able to offer an online shopping channel, it is now likely that customers will use this option. The aim of this paper is to find the dependence between acceptance of technologies enabling online purchases and acceptance of online shopping itself and to estimate the percentage of individuals who will use the online environment when purchasing individual product categories on the Visegrad Group market. The secondary data from the Eurostat database were used to investigate in this research.
VytisknoutZobrazeno: 31. 7. 2024 12:15