D 2020

Principy managementu ve veřejné správě se zaměřením na Českou republiku

KAMRÁDOVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

Principy managementu ve veřejné správě se zaměřením na Českou republiku

Název česky

Principy managementu ve veřejné správě se zaměřením na Českou republiku

Autoři

KAMRÁDOVÁ, Lucie

Vydání

Opava, "Role veřejné správy a sociální politiky v každodenním občanském životě". Recenzovaný sborník mezinárodní vědecké konference. od s. 66-74, 9 s. 2020

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-7510-393-2

Klíčová slova česky

Management, občan, veřejná správa, klient, právo, lidský zdroj, úředník, úřad

Klíčová slova anglicky

Management, citizen, public administration, client, law, human resource officer, office.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 1. 2020 12:07, Ing. Lucie Kamrádová, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ EN

V originále

V současné demokratické společnosti stále převažuje stigma neefektivity veřejné správy a celého veřejného sektoru. Do jisté míry na tomto pohledu mají zásluhu také media a mediální kampaně objevující se nejen v tisku ale také na internetu. Cílem příspěvku je představit veřejnou správu jako manažersky řízenou organizaci, která se v současné době snaží reagovat na turbulentně se měnící společenskou situaci a orientovat se na občana (klienta), kterému chce poskytnout maximální množství výhod plynoucích z výkonu tohoto sektoru. Součástí příspěvku je také pohled na úředníka jako kvalifikovaný lidský zdroj.

Česky

V současné demokratické společnosti stále převažuje stigma neefektivity veřejné správy a celého veřejného sektoru. Do jisté míry na tomto pohledu mají zásluhu také media a mediální kampaně objevující se nejen v tisku ale také na internetu. Cílem příspěvku je představit veřejnou správu jako manažersky řízenou organizaci, která se v současné době snaží reagovat na turbulentně se měnící společenskou situaci a orientovat se na občana (klienta), kterému chce poskytnout maximální množství výhod plynoucích z výkonu tohoto sektoru. Součástí příspěvku je také pohled na úředníka jako kvalifikovaný lidský zdroj.

Anglicky

In today's democratic society, the stigma of inefficiency in public administration and the public sector as a whole still prevails. To a certain extent, the media and media campaigns appearing not only in the press but also on the Internet also contribute to this view. The aim of the paper is to present public administration as a managerly managed organization that is currently trying to respond to the turbulently changing social situation and to focus on the citizen (client) to whom it wants to provide the maximum amount of benefits resulting from the performance of this sector. The paper also includes a view of an official as a qualified human resource.
Zobrazeno: 8. 4. 2025 17:26