2019
ATTRACTING A NEW WORKFORCE FOR SMES: MILLENNIAL’S CHALLENGE
ŠEBESTOVÁ, Jarmila, Ana-Maria BERCU a Iolanda VODAZákladní údaje
Originální název
ATTRACTING A NEW WORKFORCE FOR SMES: MILLENNIAL’S CHALLENGE
Autoři
ŠEBESTOVÁ, Jarmila (203 Česká republika, garant, domácí), Ana-Maria BERCU (642 Rumunsko) a Iolanda VODA (642 Rumunsko)
Vydání
Karviná, 2 nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises DEMSME 2019, od s. 226-234, 9 s. 2019
Nakladatel
Karviná: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19520/19:A0000083
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-7510-339-0
Klíčová slova anglicky
competencies; employment; entrepreneurship; millennials; reverse mentoring
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 1. 2020 10:17, doc. Mgr. Ing. Jarmila Duháček Šebestová, Ph.D.
Anotace
V originále
In case of low unemployment rate in the EU countries is very difficult to attract appropriate workforce or to motivate youth to start up. The business environment is more innovative than the strict corporate environment before. SMEs must catch the opportunity to hire millennials by offering them the stability of a quality job, but with the benefits of innovation, encouraging creativity, and opportunity to grow. As millennials are the workforce of the future, they must be able to offer the best skillset, mindset, and productivity to SMEs. The main goal is to identify ways how to engage millennials and how think about attractting them due to proper competencies requirement. A cross-national comparison will be made (Czech Republic and Romania) based on qualitative research findings based on secondary and primary resources.