D 2019

ATTRACTING A NEW WORKFORCE FOR SMES: MILLENNIAL’S CHALLENGE

ŠEBESTOVÁ, Jarmila, Ana-Maria BERCU a Iolanda VODA

Základní údaje

Originální název

ATTRACTING A NEW WORKFORCE FOR SMES: MILLENNIAL’S CHALLENGE

Autoři

ŠEBESTOVÁ, Jarmila (203 Česká republika, garant, domácí), Ana-Maria BERCU (642 Rumunsko) a Iolanda VODA (642 Rumunsko)

Vydání

Karviná, 2 nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises DEMSME 2019, od s. 226-234, 9 s. 2019

Nakladatel

Karviná: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19520/19:A0000083

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISBN

978-80-7510-339-0

Klíčová slova anglicky

competencies; employment; entrepreneurship; millennials; reverse mentoring

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno

Anotace

V originále

In case of low unemployment rate in the EU countries is very difficult to attract appropriate workforce or to motivate youth to start up. The business environment is more innovative than the strict corporate environment before. SMEs must catch the opportunity to hire millennials by offering them the stability of a quality job, but with the benefits of innovation, encouraging creativity, and opportunity to grow. As millennials are the workforce of the future, they must be able to offer the best skillset, mindset, and productivity to SMEs. The main goal is to identify ways how to engage millennials and how think about attractting them due to proper competencies requirement. A cross-national comparison will be made (Czech Republic and Romania) based on qualitative research findings based on secondary and primary resources.