D 2019

CRM AND CUSTOMER RELATIONSHIPS FOR SUPPORTING INTERNATIONAL CONTACTS

JANÁKOVÁ, Milena

Základní údaje

Originální název

CRM AND CUSTOMER RELATIONSHIPS FOR SUPPORTING INTERNATIONAL CONTACTS

Autoři

JANÁKOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Bratislava, International Relations 2019: Current Issues of World Economy and Politics Conference Proceedings 20th International Scientific Conference at Smolenice Castle 28th - 29th November 2019, od s. 419-424, 1127 s. 2019

Nakladatel

Vydavateľstvo Ekonóm

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10200 1.2 Computer and information sciences

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/47813059:19520/19:A0000090

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISBN

978-80-225-4686-7

Klíčová slova anglicky

CRM; information technology; international contacts

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 1. 2020 20:56, Mgr. Milena Janáková, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper is focused on CRM (Customer Relationship Management) systems and their support for international contacts. The method solution is based on a literature review and monitoring of CRM systems for multilingual features and other localization functions. Choosing the optimal CRM is difficult among hundreds of CRM systems. CRM systems range from opulent solutions to small tools and there is a lot of diversity in the implemented solutions. Only a few CRM systems offer a comprehensive background for the global market, such as Dynamic CRM, HubSpot, OnlyOffice, Oracle NetSuite, SAP CRM, or Zoho CRM. Many others focus on local markets or prefer English as the default language. For a detailed evaluation of CRM systems, it is recommended to use Saaty’s method.