2019
CRM AND CUSTOMER RELATIONSHIPS FOR SUPPORTING INTERNATIONAL CONTACTS
JANÁKOVÁ, MilenaZákladní údaje
Originální název
CRM AND CUSTOMER RELATIONSHIPS FOR SUPPORTING INTERNATIONAL CONTACTS
Autoři
JANÁKOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Bratislava, International Relations 2019: Current Issues of World Economy and Politics Conference Proceedings 20th International Scientific Conference at Smolenice Castle 28th - 29th November 2019, od s. 419-424, 1127 s. 2019
Nakladatel
Vydavateľstvo Ekonóm
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/47813059:19520/19:A0000090
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-225-4686-7
Klíčová slova anglicky
CRM; information technology; international contacts
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 1. 2020 20:56, Mgr. Milena Janáková, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper is focused on CRM (Customer Relationship Management) systems and their support for international contacts. The method solution is based on a literature review and monitoring of CRM systems for multilingual features and other localization functions. Choosing the optimal CRM is difficult among hundreds of CRM systems. CRM systems range from opulent solutions to small tools and there is a lot of diversity in the implemented solutions. Only a few CRM systems offer a comprehensive background for the global market, such as Dynamic CRM, HubSpot, OnlyOffice, Oracle NetSuite, SAP CRM, or Zoho CRM. Many others focus on local markets or prefer English as the default language. For a detailed evaluation of CRM systems, it is recommended to use Saaty’s method.