2020
Češství v nás: České školství a jeho vliv na zachování české národní identity v Chorvatsku
PREISSOVÁ KREJČÍ, Andrea, Jitka STANJA BRDAR a Jana KOČÍZákladní údaje
Originální název
Češství v nás: České školství a jeho vliv na zachování české národní identity v Chorvatsku
Název anglicky
The Czech in us: Czech education and its influence on preservation of the Czech national identity in Croatia
Autoři
PREISSOVÁ KREJČÍ, Andrea (203 Česká republika, garant, domácí), Jitka STANJA BRDAR a Jana KOČÍ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Praha, 159 s. Studie Národohospodářského ústavu Josefa Hlávky 1/2020, 2020
Nakladatel
Národohospodářský ústav Josefa Hlávky
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50404 Antropology, ethnology
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19510/20:A0000222
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-88018-30-8
Klíčová slova česky
česká menšina; Chorvatsko; Daruvar; menšinové školství; asimilace
Klíčová slova anglicky
Czech minority; Croatia; Daruvar; minority schools; assimilation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2021 22:50, Mgr. Andrea Preissová Krejčí, Ph.D.
V originále
Cílem této monografie bylo předložit čtenáři souhrnný pohled na minulost a současnost českého školství v Republice Chorvatsko. Podstatnou součástí vývoje českého školství v bývalé Jugoslávii, a posléze v Chorvatsku, je jeho role v procesu zachovávání české krajanské identity, která je podmínkou pro úspěšnou obranu před asimilací obyvatelstva českého původu v Chorvatsku. Publikace je rozdělena do jedenácti kapitol.
Anglicky
This study wants to present a complex view on both – history and contemporary situation of Czech schools in Croatia. The most important role of the Czech schools in Yugoslavia and subsequently in Croatia is their role in the process of resisting assimilation of Czech minority in Daruvar region, which is a condition needed to maintain the Czech compatriotic identity. The study is divided into eleven chapters.