BROŽOVIČOVÁ, Barbora. Fächerübergreifende Themen in den Lehrwerken für DaF. Beschreibung der Vorbereitungsphase einer bevorstehenden Analyse. (Cross-Curricular Topics in German Language Textbooks. Description of the preparatory phase of subsequent analysis.). In Rykalová, Gabriela / Weiss, Michaela. Text Analysis and Interpretation/ Textanalyse und -Interpretation. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2019, p. 155-173. ISBN 978-80-7510-353-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Fächerübergreifende Themen in den Lehrwerken für DaF. Beschreibung der Vorbereitungsphase einer bevorstehenden Analyse.
Name in Czech Průřezová témata v učebnicích němčiny jako cizího jazyka. Popis přípravné fáze následné analýzy.
Name (in English) Cross-Curricular Topics in German Language Textbooks. Description of the preparatory phase of subsequent analysis.
Authors BROŽOVIČOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Opava, Text Analysis and Interpretation/ Textanalyse und -Interpretation, p. 155-173, 19 pp. 2019.
Publisher Slezská univerzita v Opavě
Other information
Original language German
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/47813059:19240/19:A0000508
Organization unit Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN 978-80-7510-353-6
Keywords (in Czech) učebnice němčiny; průřezová témata; analýza
Keywords in English German Language Textbooks; Cross-Curricular Topics; analysis
Tags SGS42018, ÚCJ
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Michaela Weiss, Ph.D., učo 48912. Changed: 12/3/2020 10:31.
Abstract
Auf dem Hintergrund der veränderten Bildungssituation und curricularen Politik in der Tschechischen Republik, die in diesem Kapitel kurz skizziert wird, wird in der Forschung das Potenzial der Lehrwerke im Bereich der fächerübergreifenden Themen untersucht. Es wird der Frage nachgegangen, inwiefern sich das Lehrwerk in Bezug auf die Problematik der fächerübergreifenden Themen im Unterricht Deutsch als Fremdsprache (DaF) einsetzen lässt. Das Kapitel setzt sich zum Ziel, das methodische Verfahren der Forschung im Hinblick auf die Bildungspolitik in der Tschechischen Republik zu beschreiben.
Abstract (in Czech)
Kapitola se zabývá výzkumem potenciálu německých jazykových učebnic na pozadí současné kurikulární politiky ČR. V popředí stojí otázka, do jaké míry je možné nasadit do výuky učebnici němčiny jako cizího jazyka ve vztahu k problematice průřezových témat. Cílem této kapitoly je popsat metodický postup plánovaného výzkumu se zřetelem na současný stav vzdělávacího systému ČR.
Abstract (in English)
This chapter deals with research of the potential of German language textbooks on the background of the current curriculum of the Czech Republic. The question is if (and to what extent) is it possible to introduce a German language textbook into the teaching of foreign language in relation to the cross-curricular topics. The goal of this chapter is to describe the methodological steps of a planned research with relation to the current state of Czech Republic's education system.
PrintDisplayed: 5/5/2024 03:14