Detailed Information on Publication Record
2017
ZMĚNY TURISTICKÉ NÁVŠTĚVNOSTI DESTINACE ČESKO
KOSTKOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
ZMĚNY TURISTICKÉ NÁVŠTĚVNOSTI DESTINACE ČESKO
Name in Czech
ZMĚNY TURISTICKÉ NÁVŠTĚVNOSTI DESTINACE ČESKO
Name (in English)
Changes in tourist attendance of the destination Czechia
Authors
KOSTKOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Neuveden, Medzinárodné vzťahy 2016: Aktuálne otázky svetovej ekonomiky a politiky, p. 661-672, 11 pp. 2017
Publisher
Ekonóm Publishing EU Fakulta medzinárodných vzťahov Bratislava
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50204 Business and management
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/47813059:19520/17:00010600
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
ISBN
978-80-225-4365-1
Keywords in English
Tourist attendance; incoming; destination Czechia; tourists from Russia and China
Změněno: 7/2/2020 10:57, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Turistická návštěvnost destinací a příjezdový cestovní ruch se neustále mění v důsledku mnoha faktorů (ekonomických, bezpečnostních, politických, ekologických, zdravotních, změny trendů, potřeb a požadavků turistů ap.). Článek se zabývá zkoumáním změn v turistické návštěvnosti destinace Česko pro klíčové segmenty zahraniční příjezdové turistiky, se zaměřením na turistickou návštěvnost z Ruska a Číny. V článku jsou použity metody analýzy a vyhodnocování údajů o aktuální zahraniční návštěvnosti Česka. Uvedené jsou charakteristiky a zkoumány jsou příčiny změny socio - demografických preferencí incomingu vybraných cílových skupin. Výsledkem jsou specifická doporučení, jak tyto konkrétní turistické segmenty oslovit, pracovat s nimi a podpořit jejich příjezdy do naší země.
In English
Tourist destinations attendance and inbound tourism is constantly changing due to many diverse factors (economic, security, political, environmental, health, changes in trends, needs and demands of tourists). The article explores changes in tourist attendance of the Czechia destination in the fied of incoming tourism, focusing on tourist attendance from Russia and China. In the article are used the methods of analysis and assessment of available data on the current Czech incoming. Defined are characteristics and explored are the reasons for changes in socio - demographic preferences of incoming tourism. The results are the recommendations as to reach out this selected tourism segments and support their arrivals to our country, for better economic profit.Tourist attendance, incoming, destination Czechia, tourists from Russia and China