D 2017

ZMĚNY TURISTICKÉ NÁVŠTĚVNOSTI DESTINACE ČESKO

KOSTKOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

ZMĚNY TURISTICKÉ NÁVŠTĚVNOSTI DESTINACE ČESKO

Name in Czech

ZMĚNY TURISTICKÉ NÁVŠTĚVNOSTI DESTINACE ČESKO

Name (in English)

Changes in tourist attendance of the destination Czechia

Authors

KOSTKOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Neuveden, Medzinárodné vzťahy 2016: Aktuálne otázky svetovej ekonomiky a politiky, p. 661-672, 11 pp. 2017

Publisher

Ekonóm Publishing EU Fakulta medzinárodných vzťahov Bratislava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50204 Business and management

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/47813059:19520/17:00010600

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

ISBN

978-80-225-4365-1

Keywords in English

Tourist attendance; incoming; destination Czechia; tourists from Russia and China
Změněno: 7/2/2020 10:57, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Turistická návštěvnost destinací a příjezdový cestovní ruch se neustále mění v důsledku mnoha faktorů (ekonomických, bezpečnostních, politických, ekologických, zdravotních, změny trendů, potřeb a požadavků turistů ap.). Článek se zabývá zkoumáním změn v turistické návštěvnosti destinace Česko pro klíčové segmenty zahraniční příjezdové turistiky, se zaměřením na turistickou návštěvnost z Ruska a Číny. V článku jsou použity metody analýzy a vyhodnocování údajů o aktuální zahraniční návštěvnosti Česka. Uvedené jsou charakteristiky a zkoumány jsou příčiny změny socio - demografických preferencí incomingu vybraných cílových skupin. Výsledkem jsou specifická doporučení, jak tyto konkrétní turistické segmenty oslovit, pracovat s nimi a podpořit jejich příjezdy do naší země.

In English

Tourist destinations attendance and inbound tourism is constantly changing due to many diverse factors (economic, security, political, environmental, health, changes in trends, needs and demands of tourists). The article explores changes in tourist attendance of the Czechia destination in the fied of incoming tourism, focusing on tourist attendance from Russia and China. In the article are used the methods of analysis and assessment of available data on the current Czech incoming. Defined are characteristics and explored are the reasons for changes in socio - demographic preferences of incoming tourism. The results are the recommendations as to reach out this selected tourism segments and support their arrivals to our country, for better economic profit.Tourist attendance, incoming, destination Czechia, tourists from Russia and China