KOSTKOVÁ, Miroslava. ZMĚNY TURISTICKÉ NÁVŠTĚVNOSTI DESTINACE ČESKO (Changes in tourist attendance of the destination Czechia). Online. In Medzinárodné vzťahy 2016: Aktuálne otázky svetovej ekonomiky a politiky. Neuveden: Ekonóm Publishing EU Fakulta medzinárodných vzťahov Bratislava, 2017, p. 661-672, 11 pp. ISBN 978-80-225-4365-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name ZMĚNY TURISTICKÉ NÁVŠTĚVNOSTI DESTINACE ČESKO
Name in Czech ZMĚNY TURISTICKÉ NÁVŠTĚVNOSTI DESTINACE ČESKO
Name (in English) Changes in tourist attendance of the destination Czechia
Authors KOSTKOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Neuveden, Medzinárodné vzťahy 2016: Aktuálne otázky svetovej ekonomiky a politiky, p. 661-672, 11 pp. 2017.
Publisher Ekonóm Publishing EU Fakulta medzinárodných vzťahov Bratislava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/47813059:19520/17:00010600
Organization unit School of Business Administration in Karvina
ISBN 978-80-225-4365-1
Keywords in English Tourist attendance; incoming; destination Czechia; tourists from Russia and China
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 7/2/2020 10:57.
Abstract
Turistická návštěvnost destinací a příjezdový cestovní ruch se neustále mění v důsledku mnoha faktorů (ekonomických, bezpečnostních, politických, ekologických, zdravotních, změny trendů, potřeb a požadavků turistů ap.). Článek se zabývá zkoumáním změn v turistické návštěvnosti destinace Česko pro klíčové segmenty zahraniční příjezdové turistiky, se zaměřením na turistickou návštěvnost z Ruska a Číny. V článku jsou použity metody analýzy a vyhodnocování údajů o aktuální zahraniční návštěvnosti Česka. Uvedené jsou charakteristiky a zkoumány jsou příčiny změny socio - demografických preferencí incomingu vybraných cílových skupin. Výsledkem jsou specifická doporučení, jak tyto konkrétní turistické segmenty oslovit, pracovat s nimi a podpořit jejich příjezdy do naší země.
Abstract (in English)
Tourist destinations attendance and inbound tourism is constantly changing due to many diverse factors (economic, security, political, environmental, health, changes in trends, needs and demands of tourists). The article explores changes in tourist attendance of the Czechia destination in the fied of incoming tourism, focusing on tourist attendance from Russia and China. In the article are used the methods of analysis and assessment of available data on the current Czech incoming. Defined are characteristics and explored are the reasons for changes in socio - demographic preferences of incoming tourism. The results are the recommendations as to reach out this selected tourism segments and support their arrivals to our country, for better economic profit.Tourist attendance, incoming, destination Czechia, tourists from Russia and China
PrintDisplayed: 2/5/2024 06:20