Detailed Information on Publication Record
2017
Vizualizace dat cykloeventů
HELEŠIC, JiříBasic information
Original name
Vizualizace dat cykloeventů
Name in Czech
Vizualizace dat cykloeventů
Name (in English)
Cycloevents data vysualization
Authors
HELEŠIC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Ústav lázeňství, gastronomie a turismu, Opava, 6. MEZINÁRODNÍ VĚDECKÁ KONFERENCE AKTUÁLNÍ TRENDY LÁZEŇSTVÍ, HOTELNICTVÍ A TURISMU, p. 24-35, 12 pp. 2017
Publisher
Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
30306 Sport and fitness sciences
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/47813059:19520/17:00010817
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
ISBN
978-80-7510-228-7
Keywords in English
sporting events; tourism; data visualization
Změněno: 7/2/2020 10:57, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Seriály cyklistických závodů "Kolo pro život České spořitelny" a "Author maraton tour" jsou nedílnou součástí sportovně turistických akcí pořádaných v České republice. Ročně se jich účastní na 35.000 aktivních účastníků. Počty účastníků závodů prezentují vnímání atraktivity lokalizace míst startu závodů a tedy primární nabídky z pohledu cestovního ruchu. Odráží však i vnímání kvality poskytovaných služeb sekundární nabídky. Cílem příspěvku je vizualizace analýz skladby účastníků a jejich vazeb na doplňující geoinformace a dále kvantifikace účastnického potenciálu z pohledu potenciální spotřeby služeb cestovního ruchu.
In English
The series of cycling races "Bike for Life of Česká spořitelna" and "Author Marathon Tour" are an integral part of sports and tourism events held in the Czech Republic. Annually 35,000 active participants attend them. Numbers of participants at races present the perception of attractiveness of locating places for the start of races and therefore a primary offer in terms of tourism. However, it reflects the perception of service quality provided of the secondary offer. The aim of this paper is visualization of analysis the participants structure and their linkage to additional geoinformation and quantification the participants' potential in terms of potential use for tourism.