D 2017

Vizualizace dat cykloeventů

HELEŠIC, Jiří

Basic information

Original name

Vizualizace dat cykloeventů

Name in Czech

Vizualizace dat cykloeventů

Name (in English)

Cycloevents data vysualization

Authors

HELEŠIC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Ústav lázeňství, gastronomie a turismu, Opava, 6. MEZINÁRODNÍ VĚDECKÁ KONFERENCE AKTUÁLNÍ TRENDY LÁZEŇSTVÍ, HOTELNICTVÍ A TURISMU, p. 24-35, 12 pp. 2017

Publisher

Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

30306 Sport and fitness sciences

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/47813059:19520/17:00010817

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

ISBN

978-80-7510-228-7

Keywords in English

sporting events; tourism; data visualization
Změněno: 7/2/2020 10:57, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Seriály cyklistických závodů "Kolo pro život České spořitelny" a "Author maraton tour" jsou nedílnou součástí sportovně turistických akcí pořádaných v České republice. Ročně se jich účastní na 35.000 aktivních účastníků. Počty účastníků závodů prezentují vnímání atraktivity lokalizace míst startu závodů a tedy primární nabídky z pohledu cestovního ruchu. Odráží však i vnímání kvality poskytovaných služeb sekundární nabídky. Cílem příspěvku je vizualizace analýz skladby účastníků a jejich vazeb na doplňující geoinformace a dále kvantifikace účastnického potenciálu z pohledu potenciální spotřeby služeb cestovního ruchu.

In English

The series of cycling races "Bike for Life of Česká spořitelna" and "Author Marathon Tour" are an integral part of sports and tourism events held in the Czech Republic. Annually 35,000 active participants attend them. Numbers of participants at races present the perception of attractiveness of locating places for the start of races and therefore a primary offer in terms of tourism. However, it reflects the perception of service quality provided of the secondary offer. The aim of this paper is visualization of analysis the participants structure and their linkage to additional geoinformation and quantification the participants' potential in terms of potential use for tourism.