D 2017

KULTURNÍ CESTOVNÍ RUCH JAKO TREND V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI

KAJZAR, Patrik and Lubomír SCHELLONG

Basic information

Original name

KULTURNÍ CESTOVNÍ RUCH JAKO TREND V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI

Name in Czech

KULTURNÍ CESTOVNÍ RUCH JAKO TREND V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI

Name (in English)

CULTURAL TOURISM AS TREND IN MORAVIAN-SILESIAN REGION

Authors

KAJZAR, Patrik (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lubomír SCHELLONG (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Praha, Mezinárodní vědecká konference " Hotelnictví, turismus a vzdělávání" p. 150-156, 7 pp. 2017

Publisher

VSH

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50204 Business and management

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/47813059:19520/17:00010845

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

ISBN

978-80-87411-99-5

Keywords in English

Kulturní - poznávací cestovní ruch; kulinářský cestovní ruch; Moravskoslezský kraj; turisté.
Changed: 7/2/2020 10:57, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

In the original language

Kulturní cestovní ruch (kulturně - poznávací) patří mezi nejoblíbenější formy cestovního ruchu a zájem o něj roste rychleji než u jiných forem cestovního ruchu. Trend kulturního cestovního ruchu uvedený v dokumentu UNWTO, lze spatřovat také v České republice. A právě Moravskoslezský kraj nabízí přírodní a kulturní krásy, včetně různých forem zážitků, které se mimo jiné týkají i kulturně - poznávacího cestovního ruchu. Cílem práce je ukázat, že kulturně - poznávací cestovní ruch je nezbytnou součástí podpory rozvoje cestovního ruchu v Moravskoslezském kraji.

In English

Cultural tourism (cultural-cognitive) belongs to the most popular forms of tourism and the interest in it grows faster than in other forms of tourism. The trend indicated in UNWTO document can be seen also in the Czech Republic. Moravian-Silesian region offers natural and cultural beauties, including various forms of experiences that relate to, among others, also cultural - cognitive tourism. The aim of this paper is to show, that cultural - cognitive tourism is an essential part of support of development of tourism in the Moravian-Silesian Region.