2017
KULTURNÍ CESTOVNÍ RUCH JAKO TREND V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI
KAJZAR, Patrik and Lubomír SCHELLONGBasic information
Original name
KULTURNÍ CESTOVNÍ RUCH JAKO TREND V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI
Name in Czech
KULTURNÍ CESTOVNÍ RUCH JAKO TREND V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI
Name (in English)
CULTURAL TOURISM AS TREND IN MORAVIAN-SILESIAN REGION
Authors
KAJZAR, Patrik (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lubomír SCHELLONG (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Praha, Mezinárodní vědecká konference " Hotelnictví, turismus a vzdělávání" p. 150-156, 7 pp. 2017
Publisher
VSH
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50204 Business and management
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/47813059:19520/17:00010845
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
ISBN
978-80-87411-99-5
Keywords in English
Kulturní - poznávací cestovní ruch; kulinářský cestovní ruch; Moravskoslezský kraj; turisté.
Changed: 7/2/2020 10:57, RNDr. Daniel Jakubík
In the original language
Kulturní cestovní ruch (kulturně - poznávací) patří mezi nejoblíbenější formy cestovního ruchu a zájem o něj roste rychleji než u jiných forem cestovního ruchu. Trend kulturního cestovního ruchu uvedený v dokumentu UNWTO, lze spatřovat také v České republice. A právě Moravskoslezský kraj nabízí přírodní a kulturní krásy, včetně různých forem zážitků, které se mimo jiné týkají i kulturně - poznávacího cestovního ruchu. Cílem práce je ukázat, že kulturně - poznávací cestovní ruch je nezbytnou součástí podpory rozvoje cestovního ruchu v Moravskoslezském kraji.
In English
Cultural tourism (cultural-cognitive) belongs to the most popular forms of tourism and the interest in it grows faster than in other forms of tourism. The trend indicated in UNWTO document can be seen also in the Czech Republic. Moravian-Silesian region offers natural and cultural beauties, including various forms of experiences that relate to, among others, also cultural - cognitive tourism. The aim of this paper is to show, that cultural - cognitive tourism is an essential part of support of development of tourism in the Moravian-Silesian Region.