D 2017

TRENDY CESTOVNÍHO RUCHU V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI Z POHLEDU ZÁKAZNÍKŮ

KOSTKOVÁ, Miroslava and Pavlína PELLEŠOVÁ

Basic information

Original name

TRENDY CESTOVNÍHO RUCHU V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI Z POHLEDU ZÁKAZNÍKŮ

Name in Czech

TRENDY CESTOVNÍHO RUCHU V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI Z POHLEDU ZÁKAZNÍKŮ

Name (in English)

TRENDS OF TOURISM IN THE MORAVIAN-SILESIAN REGION FROM THE CUSTOMER'S VIEW

Authors

KOSTKOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Pavlína PELLEŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Praha VŠH, Hotelnictví, turismus a vzdělávání, p. 125-135, 10 pp. 2017

Publisher

Vysoká škola hotelová v Praze 8 s.r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50204 Business and management

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/47813059:19520/17:00010873

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

ISBN

978-80-87411-99-5

Keywords in English

Internet; demand in tourism; the development prediction; tourism; tourism trends; tourist requirements
Změněno: 7/2/2020 10:57, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Trendy cestovního ruchu významně ovlivňují požadavky zákazníků a to podněcuje vývoj nových forem cestovního ruchu. Článek se zabývá zkoumáním trendů v cestovním ruchu v Moravskoslezském kraji. Cílem je na základě zjištění percepce zákazníků určit vývoj trendů pro tvorbu nabídky stravovacích a ubytovacích zařízení, cestovních kanceláří a agentur. Vychází z pilotního průzkumu, který byl realizován v rámci projektu Trendy v cestovním ruchu v MSK. Výsledkem projektu bude predikce a formulování vývojových trendů.

In English

Tourism trends have a significant impact on customer requirements, and this stimulates the development of new forms of tourism. The article deals with the study of trends in tourism in the Moravian-Silesian Region. The aim is to determine trends in the supply of catering and accommodation facilities and travel agencies on the basis of customer perception. It is based on a pilot survey that was carried out within the project Trends in Tourism in MSR. The outcome of the project will be the prediction and formulation of development trends.