Detailed Information on Publication Record
2017
TRENDY CESTOVNÍHO RUCHU V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI Z POHLEDU ZÁKAZNÍKŮ
KOSTKOVÁ, Miroslava and Pavlína PELLEŠOVÁBasic information
Original name
TRENDY CESTOVNÍHO RUCHU V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI Z POHLEDU ZÁKAZNÍKŮ
Name in Czech
TRENDY CESTOVNÍHO RUCHU V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI Z POHLEDU ZÁKAZNÍKŮ
Name (in English)
TRENDS OF TOURISM IN THE MORAVIAN-SILESIAN REGION FROM THE CUSTOMER'S VIEW
Authors
KOSTKOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Pavlína PELLEŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Praha VŠH, Hotelnictví, turismus a vzdělávání, p. 125-135, 10 pp. 2017
Publisher
Vysoká škola hotelová v Praze 8 s.r.o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50204 Business and management
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/47813059:19520/17:00010873
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
ISBN
978-80-87411-99-5
Keywords in English
Internet; demand in tourism; the development prediction; tourism; tourism trends; tourist requirements
Změněno: 7/2/2020 10:57, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Trendy cestovního ruchu významně ovlivňují požadavky zákazníků a to podněcuje vývoj nových forem cestovního ruchu. Článek se zabývá zkoumáním trendů v cestovním ruchu v Moravskoslezském kraji. Cílem je na základě zjištění percepce zákazníků určit vývoj trendů pro tvorbu nabídky stravovacích a ubytovacích zařízení, cestovních kanceláří a agentur. Vychází z pilotního průzkumu, který byl realizován v rámci projektu Trendy v cestovním ruchu v MSK. Výsledkem projektu bude predikce a formulování vývojových trendů.
In English
Tourism trends have a significant impact on customer requirements, and this stimulates the development of new forms of tourism. The article deals with the study of trends in tourism in the Moravian-Silesian Region. The aim is to determine trends in the supply of catering and accommodation facilities and travel agencies on the basis of customer perception. It is based on a pilot survey that was carried out within the project Trends in Tourism in MSR. The outcome of the project will be the prediction and formulation of development trends.