KOSTKOVÁ, Miroslava and Pavlína PELLEŠOVÁ. TRENDY CESTOVNÍHO RUCHU V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI Z POHLEDU ZÁKAZNÍKŮ (TRENDS OF TOURISM IN THE MORAVIAN-SILESIAN REGION FROM THE CUSTOMER'S VIEW). In Hotelnictví, turismus a vzdělávání. Praha VŠH: Vysoká škola hotelová v Praze 8 s.r.o. p. 125-135, 10 pp. ISBN 978-80-87411-99-5. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name TRENDY CESTOVNÍHO RUCHU V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI Z POHLEDU ZÁKAZNÍKŮ
Name in Czech TRENDY CESTOVNÍHO RUCHU V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI Z POHLEDU ZÁKAZNÍKŮ
Name (in English) TRENDS OF TOURISM IN THE MORAVIAN-SILESIAN REGION FROM THE CUSTOMER'S VIEW
Authors KOSTKOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Pavlína PELLEŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Praha VŠH, Hotelnictví, turismus a vzdělávání, p. 125-135, 10 pp. 2017.
Publisher Vysoká škola hotelová v Praze 8 s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/47813059:19520/17:00010873
Organization unit School of Business Administration in Karvina
ISBN 978-80-87411-99-5
Keywords in English Internet; demand in tourism; the development prediction; tourism; tourism trends; tourist requirements
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 7/2/2020 10:57.
Abstract
Trendy cestovního ruchu významně ovlivňují požadavky zákazníků a to podněcuje vývoj nových forem cestovního ruchu. Článek se zabývá zkoumáním trendů v cestovním ruchu v Moravskoslezském kraji. Cílem je na základě zjištění percepce zákazníků určit vývoj trendů pro tvorbu nabídky stravovacích a ubytovacích zařízení, cestovních kanceláří a agentur. Vychází z pilotního průzkumu, který byl realizován v rámci projektu Trendy v cestovním ruchu v MSK. Výsledkem projektu bude predikce a formulování vývojových trendů.
Abstract (in English)
Tourism trends have a significant impact on customer requirements, and this stimulates the development of new forms of tourism. The article deals with the study of trends in tourism in the Moravian-Silesian Region. The aim is to determine trends in the supply of catering and accommodation facilities and travel agencies on the basis of customer perception. It is based on a pilot survey that was carried out within the project Trends in Tourism in MSR. The outcome of the project will be the prediction and formulation of development trends.
PrintDisplayed: 18/4/2024 10:58